پوتین: کی‌یف به تروریسم روی آورده است

۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۶۲۱۲۱ سرخط اخبار

رئیس جمهوری روسیه در واکنش به گزارش سرویس امنیتی اش مبنی بر خنثی سازی حملات تروریستی برنامه ریزی شده توسط سازمان اطلاعات اوکراین در کریمه گفت: کی یف به یک کشور حامی تروریسم تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: اوکراین بازی خطرناکی را آغاز کرده است. اقدامات کی یف احمقانه و مجرمانه است. مسکو نمی تواند چشمش را روی مرگ نیروهای امنیتی اش که در جریان عملیات های ویژه برای خنثی سازی حملات در کریمه کشته شدند، ببندد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: اداره اصلی اطلاعات در وزارت دفاع اوکراین عامل حملات تروریستی خنثی شده در شبه جزیره کریمه است و دیدار با مقام های کنونی اوکراین برای یافتن راه حلی برای بحران این کشور بی فایده است. گمان می کنم کاملا واضح است که مقام های کنونی اوکراین به دنبال راه های حل مشکلاتشان از طریق مذاکره نیستند اما آنها در عوض به تروریسم روی آورده اند.

او گفت: به زودی تدابیر امنیتی بیشتری برای حفظ امنیت شبه جزیره کریه اتخاد می کنیم.

رهبران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان قرار است در چارچوب نشست نرماندی برای بررسی روند صلح در اوکراین در حاشیه نشست آتی جی ۲۰ در چین دیدار و گفت وگو کنند.

سرویس امنیت فدرال روسیه چهارشنبه اعلام کرد که اعضای یک گروه نفوذی در کریمه را در نزدیکی مرز اوکراین بازداشت کرده است. به گفته این سرویس، مهمات و وسایل انفجاری نیروهای ویژه ارتش اوکراین در محل حضور آنها به دست آمد.

کی یف نیز این اتهامات را رد کرده و مسکو را به انجام اقدامات تحریک آمیز متهم می کند.

پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین با بیان اینکه کشورش هر نوع شکل از تروریسم را محکوم می کند، هرگونه اتهامی مبنی بر اینکه ارتش کی یف برای سازماندهی حملاتی در شبه جزیره کریمه طرح ریزی کرده بود، رد می کند.

او با بی معنا و بدبینانه خواندن خواندن گزارش سرویس امنیتی روسیه، گفت: کی یف به بازگرداندن کریمه از طریق سیاسی و ابزارهای دیپلماتیک متعهد است.

کلید واژه ها: اوکراین کریمه کی یف


نظر شما :