کره شمالی سه موشک بالستیک شلیک کرد

۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۲۳ کد : ۱۹۶۱۳۸۹ سرخط اخبار

کره جنوبی اعلام کرد که پیونگ یانگ صبح سه شنبه به وقت محلی سه موشک بالستیک را در دریای ژاپن، بخش غربی اقیانوس آرام شلیک کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است که این موشک ها که از شهر ساحلی هوانگجو در غرب کره شمالی شلیک شده بود، موفق به طی مسافتی بین 500 تا 600 کیلومتر شد.

این بیانیه می افزاید که این موشک ها که احتمالا از نوع اسکاد بوده است، توان هدف قرار دادن خاک کره جنوبی را دارند.

آزمایش موشکی امروز کره شمالی در شرایطی صورت گرفته است که این کشور هفته پیش تهدید کرده بود که به استقرار سامانه آمریکایی تاد در کره جنوبی واکنش نشان خواهد داد.

از سوی دیگر افزایش فعالیت های سایت اتمی «پونگ گیه ری» در شمال غرب کره شمالی، نگرانی ها درباره پنجمین آزمایش هسته ای این کشور را افزایش داده است.

موسسه پژوهش های بین المللی صلح استکهلم ماه گذشته نوشت که کره شمالی قادر به ساخت 10 کلاهک هسته ای است و آزمایش های موشکی و هسته ای گاه و بیگاه این کشور خود به عامل نگرانی جامعه بین الملل تبدیل شده است.

پیونگ یانگ تاکنون چهار بار در سال های 2006، 2009، 2013 و 2016 دست به آزمایش های هسته ای زده و از آن زمان تحت تحریم های سازمان ملل متحد و دیگر کشور ها قرار گرفته است.

شورای امنیت سازمان ملل اسفند سال گذشته به اتفاق آرا قطعنامه 2270 را برای اعمال سخت ترین تحریم های دو دهه گذشته علیه کره شمالی تصویب کرد و به موجب آن در وهله اول 12 نهاد و موسسه کره شمالی تحریم شدند و اعلام شد که تمام محموله های وارد شده به این کشور یا خارج شده از آن باید به طور جدی بازرسی شوند.

کلید واژه ها: کره جنوبی


نظر شما :