موشک بالستیک کره شمالی سقوط کرد

۰۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۵ کد : ۱۹۶۰۳۸۰ سرخط اخبار
کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی امروز چهارشنبه در اقدام به پرتاب یک فروند موشک بالستیک از نوع «موسودان» ناموفق بوده است.
 
به گزارش ایرنا ستاد کل مشترک کره جنوبی با اعلام این خبر گفت که پرتاب موشک یاد شده از سواحل شرقی صورت گرفته و شواهد نشان دهنده ناموفقیت بودن پیونگ یانگ در انجام این آزمایش بوده است.
 
گزارش حاکیست که این پرتاب ساعت 5:58 دقیقه صبح (به وقت محلی) از سواحل شرقی این کشور صورت گرفت تا پنجمین ناکامی این کشور در پرتاب اینگونه موشک ها رقم بخورد.
 
منابع نظامی کره جنوبی دیروز اعلام کرده بودند که نقل و انتقالاتی را در نزدیکی سایت پرتاب موشک در این کشور مشاهده کرده اند که احتمالا مربوط به آماده سازی برای شلیک آن بوده است.
 
ارتش ژاپن نیز روز گذشته پس از انتشار این خبر و برای مقابله با پرتاب قریب الوقوع موشک بالستیک کره شمالی به حالت آماده باش درآمده بود.
 
کره شمالی موشک های موسودان را از سال 2007 میلادی به خدمت گرفت اما تا سال جاری میلادی آنها را پرتاب نکرده بود.
 
نام دیگر موشک بالستیک میان برد موسودان «بی ام ـ 25» است و کره شمالی آخرین بار 11 خرداد ماه سالجاری اقدام به پرتاب یک فروند از این نوع موشک کرد که موفقیتی در پرتاب آن نداشت.
 
تلاش این کشور در سال جاری میلادی برای پرتاب این نوع موشک ها بر اساس منابع نظامی کره جنوبی چند بار با شکست مواجه شده و بر اساس این گزارش ناکامی امروز نیز پنجمین شکست این کشور به حساب می آید.
 
کره شمالی بابت برنامه های هسته ای - نظامی خود و همچنین انجام چهارمین آزمایش هسته ای خود در دی ماه سال گذشته، در قطعنامه های سازمان ملل از هرگونه کاربرد فناوری موشکی بالستیک منع شده است.
 
موشک موسودان قبلی کره شمالی که اولین پرتاب پس از آرایش این مدل موشک ها در سال 2007 میلادی محسوب می شود ، مصادف با یکصد و چهارمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» بنیانگذار این کشور پرتاب شد. 
 
موشک های بالستیک موسودان کره شمالی سه تا چهار هزار کیلومتر برد دارد و می تواند پس از عبور از آسمان کره جنوبی و ژاپن پایگاه آمریکا در جزیره «گوام» را هدف قرار دهد.
 
پیش بینی می شود که کره شمالی نزدیک به 50 فروند از این موشک ها در اختیار داشته باشد.

کلید واژه ها: کره جنوبی موسودان


نظر شما :