امیدوار به بازگشت سفرای کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران هستیم

۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۲۵ کد : ۱۹۵۹۹۹۸ سرخط اخبار

معاون وزیر خارجه کویت ابراز امیدواری کرد سفرای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس روزی به ایران بازگردند، اما افزود این موضوع به آنچه وی آن را «اصلاح سیاست های تهران» خواند، بستگی دارد.

به گزارش فارس، «خالد جارالله» معاون وزیر خارجه کویت ابراز امیدواری کرد که سفرای کشورهای حاشیه خلیج فارس به تهران بازگردند و روابط این کشورها با ایران به گرمی گذشته شود.

 بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کویت «کونا»، جارالله این سخنان را در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر «علیرضا عنایتی» سفیر ایران در کویت اعلام کرد؛ عنایتی گفته بود عدم بازگشت سفیر کویت به تهران «خسارتی بزرگ» به شمار می رود.

جارالله گفت: «به روز چشم دوخته ایم که سفرای عضو شورای همکاری به تهران بازگردند اما این موضوع مشروع به روش و خط مشی ایران در سیاست های منطقه ای اش و نیز تعهد این کشور به اصول اساسی منشور سازمان ملل درباره عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و احترام به حاکمیت ارضی آنها بستگی دارد».

وی درباره تحویل زندانی های ایرانی در کویت نیز اعلام کرد: کویت در این پرونده راه درازی را با دوستان در تهران طی کرده است و امور به خوبی در حال پیشرفت است و این پرونده به زودی بسته خواهد شد.

در هشتم خردادماه (1395) پس از توافق تبادل زندانی میان کویت و ایران، کویت اعلام کرد که ۴۷ زندانی ایرانی را به این کشور تحویل داده است.

کلید واژه ها: کویت


نظر شما :