حمله بزرگ سایبری کره‌شمالی به کره جنوبی

۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۴ کد : ۱۹۵۹۹۶۱ سرخط اخبار

رسانه دولتی کره جنوبی مدعی شد پیونگ یانگ با حمله سایبریبه بیش از 140 هزار کامپیوتر وابسته به سازمان های دولتی کره جنوبی، در نظر داشت با استفاده از کدهای مخرب، حمله سایبری بزرگتری را علیه سئول انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری رسمی کره جنوبی، هک کردن کامپیوترهای سازمان های دولتی کره جنوبی توسط آدرس اینترنتی انجام شده که به پایتخت کره شمالی تعلق دارد و در این روند نرم افزار حدود 160 شرکت و سازمان دولتی کره جنوبی مورد هدف قرار گرفته بودند.

این آدرس اینترنتی در حمله سایبری سال 2013 پیونگ یانگ علیه بانک های کره جنوبی شناسایی شده بود که در آن حمله حساب های بانکی تا بیش از یک هفته مسدود باقی ماند. در آن زمان سئول کره شمالی را مسوول این حمله سایبری اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، پلیس کره جنوبی با بررسی روند هک شدن ها و با همکاری شرکت ها و سازمان های دولتی هک شده توانست از یک حمله بزرگ تر سایبری جلوگیری کند.

هنوز پلیس کره جنوبی این گزارش را تایید نکرده است.

کره جنوبی پس از آزمایش هسته ای کره شمالی در ماه ژانویه سال گذشته، هشدار حمله سایبری از سوی این کشور را به سازمان های دولتی و غیر دولتی خود داده بود.

کلید واژه ها: کره جنوبی دولتی کره جنوبی دولتی کره سازمان های دولتی


نظر شما :