ابراز نگرانی مجدد مسکو از سامانه دفاع موشکی امریکا

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۱۹ کد : ۱۹۵۹۶۷۷ سرخط اخبار

معاون وزیر دفاع روسیه با هشدار درباره طرح های «جهانی» آمریکا برای ایجاد و استقرار سپر موشکی تاکید کرد که این طرح ها برای مسکو و چین مشکلات امنیتی ایجاد می کند.

به گزارش فارس، در ادامه هشدارها و ابراز نگرانی مسکو در قبال طرح سپر موشکی آمریکا، مقام ارشد وزارت دفاع روسیه که به نشست امنیتی در سنگاپور رفته، از مشکلات امنیتی این طرح برای کشورش و چین سخن گفت.

آمریکا چندی پیش از آغاز استقرار سامانه «دفاعی موشکی» در رومانی به منظور آنچه مقابله با تهدی موشک های ایران خوانده خبر داده اما مسکو ضمن رد ادعای واشنگتن، این طرح ها را تهدید علیه روسیه خوانده است.

حالا معاون وزیر دفاع روسیه که برای شرکت در نشست امنیتی «شانگری- لا دیالوگ» به سنگاپور رفته، تاکید کرده که درخواست های مسکو از واشنگتن برای گفتگو درباره سپر موشکی آمریکا «بی پاسخ» مانده است.

به گزارش راشا تودی، «آناتولی آنتونوف»، گفت: «بارها از آمریکا خواسته ایم اجرای طرح های سپر دفاع موشکی را متوقف کنند. ما قادر به قانع کردن آنها برای ادامه گفتگو درباره این موضوع نبودیم».

معاون وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که مسکو «بارها از آنها (آمریکایی ها) خواسته که اجرای این طرح هایشان را متوقف کرده و در موارد بسیاری پیشنهاد همکاری داده است. حوزه های زیادی وجود دارد که ما امکان همکاری داریم اما پیشنهادات ما درباره همکاری بدون جواب مانده است».

مقام ارشد روس همچنین تاکید کرد که طرح های جهانی سپر موشکی آمریکا در حال ایجاد «مشکلات امنیتی» برای روسیه و چین است.

آنتونوف گفت: «این موضوع بسیار خطرناکی است که یک کشور امنیت خود را با هزینه کردن از امنیت دیگران تضمین کند. روسیه هرگز نگفته که مخالف هر گونه طرح های دفاعی موشکی است. هر کشوری حق توسعه هرگونه سلاحی البته به جز سلاح های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی را دارد».

او با تحسین آنچه «پیشرفت روسیه و آمریکا» در قبال بحران سوریه و استقرار آتش بس خوانده، تاکید کرده که چنین موضوعی از راه گفت وگو بین مسکو و واشنگتن حاصل شده است.

کلید واژه ها: سپر موشکی


نظر شما :