ظریف: از آتش‌ بس یمن استقبال می‌کنیم

۲۳ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۵۷۹۷۲ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه تاکید کرد: از فرایند مذاکرات صلح بین دولت سوریه و گروه های معارضان حمایت می کنیم و همه چیز می بایست مبتنی بر حمایت از حاکمیت و اراده مردم سوریه شکل گیرد.
 
به گزارش ایرنا محمدجواد ظریف در دیدار آنتی کایکونن رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان فنلاند با بیان این مطلب در ادامه افزود: ما همچنین از روند تحولات جاری در یمن برای نیل به آتش بس استقبال می کنیم و راه حل بحران را از ابتدا راه حل بحران نظامی و هدف قراردادن مردم مظلوم یمن ندانسته و نمی دانیم.
 
ظریف با اشاره به تحولات یمن و عراق و سوریه اظهار داشت: رفع مخاطرات ناشی از افراط گرایی با اراده واقعی و گام های عملی برای بستن راه های تحرک عناصر و گروه های افراطی و تروریستی در سوریه برداشته خواهد شد.
 
وزیر امور خارجه در این دیدار گفت: همواره روابط متینی بین ایران و فنلاند وجود داشته و دارد و چشم اند از همکاری های دو کشور رو به جلو است و امیدواریم در پرتو اراده پارلمان های دو کشور زمینه همکاری های پارلمانی دو کشور بیش از پیش گسترش و تعمیق یابد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین ظرفیت های به وجود آمده در پرتو توافق برجام بین ایران و اتحادیه اروپا اظهار داشت: گشایش های خوبی برای شناخت ظرفیت های اقتصادی، تجاری و بانکی بین ایران و اتحادیه اروپا به دست آمده ولیکن هنوز در مرحله اولیه آن می باشیم و امیدواریم گام های مستحکم و ملموسی برای تحقق آثار اراده اتحادیه اروپا و کشورهای عضو برداشته شود.
 
همچنین دو طرف در این دیدار آخرین تحولات روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.
 
**شناخت خود را نسبت به ظرفیت های ایران بیشتر کرده ایم
آنتی کایکونن اظهار داشت: فنلاند روابط حسنه ای با ایران داشته و پس از رفع تحریم ها، چشم انداز روابط دو کشور را به جلو برده و علاقه مندیم گام های جدیدی برای توسعه همکاری های پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی دوکشور برداریم.
 
رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان فنلاند با اشاره به بازدید هیات پارلمانی فنلاند از میراث فرهنگی و دینی قم اظهار داشت: ما در این سفر شناخت مان را نسبت به ظرفیت های ایران بیشتر کرده ایم و این سفر مساعدت زیادی برای شناسایی پتانسیل های جدید فنلاند به منظور توسعه مناسبات اقتصادی خود با ایران به همراه خواهد داشت.
 
کایکونن با تشکر از وزیر امور خارجه کشورمان در اختصاص وقت مناسب و پاسخ به تمامی سوالات نمایندگان پارلمان پیرامون مسائل مختلف دو جانبه و منطقه خاطر نشان ساخت: استدلال های منطقی و دیدگاه ها و نقطه نظرات مفید وزیر امور خارجه ایران در خصوص مسائل و بحران های منطقه و روابط ایران با فنلاند برای همه اعضای هیات سازنده و قانع کننده بود.

کلید واژه ها: فنلاند


نظر شما :