احتمال حضور ملوانان دستگیر شده در سنا

۲۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۸ کد : ۱۹۵۶۴۸۷ سرخط اخبار

یک سناتور جمهوری خواه تهدید کرد که در صورتی که کابینه اوباما یافته های تحقیقاتی خود را درباره حادثه دستگیری ملوانان آمریکایی تا اول مارس ارائه نکند، این 10 ملوان را برای شهادت درباره بازداشت کوتاه خود احضار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتور جان مک کین سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا پس از بازگشت از کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان، به خبرنگاران گفت: این گزینه ای است که من نمی خواهم آن را به کار گیرم.

این ملوانان آمریکایی پس از این که قایق های گشت زنی شان در 12 ژانویه وارد آب های ایران شد، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بازداشت شدند. بعدها مقامات ایالات متحده مشکلات رهیابی را عامل این حادثه دانستند. با وساطت جان کری وزیر خارجه ایالات متحده این ملوانان آمریکایی یک روز بعد آزاد شدند.

سناتور مک کین گفت که به او گفته شده بود که هنوز از این ملوانان تحقیقات می شود اما او فکر می کند که اعضای کابینه اوباما تکمیل تحقیقات این حادثه را طولانی کرده اند.

وی ادامه داد: به شما اطمینان می دهم همان طور که آن ها گفتند اگر تا اول ماه مارس آن ها اطلاعات خود راتکمیل نکنند، ما یک جلسه استماع و احضار خواهیم داشت. ما بیش از این منتظر نخواهیم ماند. ما این افراد را اگر مجبور باشیم احضار خواهیم کرد.

مک کین تاکید کرد که این موضوع را در حاشیه کنفرانس امنیتی در مونیخ با جان کری مطرح کرده است.

کلید واژه ها: ملوانان


نظر شما :