واشنگتن و ریاض باید با ایران مقابله کنند

۲۶ دی ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۵۵۶۴۶ سرخط اخبار

سفیر سابق آمریکا در عراق با بیان اینکه عربستان و آمریکا باید با هم علیه ایران فعالیت کنند، تصریح کرد که باید با ایران مقابله شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «رایان کراکر» سفیر سابق آمریکا در چندین کشور منطقه، در مصاحبه ای خواستار اتحاد بیشتر عربستان و آمریکا علیه ایران شد و گفت که بعید می داند بشار اسد به این زودی از قدرت کنار برود.

کراکر در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد که او از دولت آمریکا انتظار ندارد که نیروهای تفنگدار خود را در خصوص اختلافات میان ریاض و تهران به منطقه بفرستد، اما انتظار دارد، «جان کری» وزیر خارجه را به عربستان بفرستد.

او گفت: انتظار دارم جان کری بسرعت به عربستان برود و به سعودی ها و دوستان ما و همچنین مهم تر از همه، به ایرانی ها این پیام را بدهد که ما در نزاع میان عربستان و ایران بی طرف نیستیم بلکه در کنار عربستان ایستاده ایم.

به ادعای او، ایران تلاش می کنند که نفوذ خود در منطقه را به هر طریقی افزایش بدهند، اما «ما باید با آن مقابله کنیم. آن چه که من پیشنهاد می دهم، اقدام نظامی نیست، بلکه معتقدم باید اقدامات سیاسی انجام داد».

کراکر، در جواب سؤال مصاحبه گر که نسبت به آزادی اموال و رفع تحریم های ایران نگران بود گفت: ایران پیش از این نیز در حالی که تحریم بود اقدامات خود را در منطقه پیش می برد و گمان نمی کنم که با رفع تحریم ها تغییر چندانی در حمایت ایران از هم پیمانانش در منطقه رخ بدهد؛ اما ما هم باید حمایت خودمان از هم پیمانانمان را در مقابل ایران افزایش دهیم و به عنوان مثال در سوریه بیش از آن چه که تصمیم می گیریم عمل کنیم و نگذاریم سوریه محل حضور ایران و روسیه باشد.

سفیر پیشین آمریکا در چندین کشور خاورمیانه ای در مورد اینکه آیا سفارت آمریکا در ایران در دوره باراک اوباما دایر می شود گفت: گمان نمی کنم چنین اتفاقی بیفتد و به نظرم به هیچ وجه نباید چنین فکری بکنیم، سیاست های ایران تغییری نکرده است.


نظر شما :