از شادمانی روز ۱۱ سپتامبر تا ارتباط داعش با گرمایش زمین

مهمترین دروغ‌های سیاسی سال ۲۰۱۵

۱۲ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰ کد : ۱۹۵۵۲۱۹ اخبار اصلی آمریکا
وقتی برج‌های تجارت جهانی در ۱۱ ستامبر منهدم شد، دونالد ترامپ گفته بود: «من در جرسی سیتی، نیوجرسی هزاران هزار فرد را دیدم که به شادی می‌پرداختند.» ترامپ هیچ وقت این مسئله را ندیده بود، چون اصلاً چنین مسئله‌ای اتفاق نیفتاده است.
مهمترین دروغ‌های سیاسی سال ۲۰۱۵

نویسنده: راب گارور

دیپلماسی ایرانی: ممکن است سال ۲۰۱۵ در واشینگتن قوانین مفید چندانی تصویب نشده باشد اما موضوعی که در پایتخت زیاد اتفاق افتاد، سخن خطا بود. بله، سگ انسان را گاز می گیرد، ما می دانیم. اما در دموکراسی همچنان احساس می شود که برخی از اعضای طبقه سیاسی به ویژه در سال انتخابات سخنان گزاف زیادی می گویند.

قبل از اشاره به این موضوع باید این نکته را یادآور شویم که دونالد ترامپ که کاندیدای پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری است، یکی از بهترین دروغگوهای سال بوده است. در ادامه به مهمترین دروغ های سال 2015 اشاره می شود.

1- دونالد ترامپ: وقتی برج های تجارت جهانی در 11 ستامبر منهدم شد، این غول رسانه های میلیاردر گفته بود: «من در جرسی سیتی، نیوجرسی هزاران هزار فرد را دیدم که به شادی می پرداختند.»

ترامپ هیچ وقت این مسئله را ندیده بود، چون اصلاً چنین مسئله ای اتفاق نیفتاده است. ایده هزاران نفری -که ترامپ در صحبت هایش آنها را اعراب نامیده است- که به شادی می پرداختند و در خیابان می رقصیدند، مسئله ای است که حامیان وی می گویند: «نمی توانید ثابت کنید که این مسئله اتفاق نیفتاده است.»

2- سناتور تد کروز (جمهوری خواه از تگزاس): «اوباما به این دلیل چاه های نفت داعش را بمباران نمی کند که نگران گرم شدن زمین است.»

شاید شما تصمیم این کاندیدای جمهوری خواه را به خاطر تفسیر بد صحبت یک مقام سازمان سیا تحسین نکنید. ممکن است شما طرفدار استراتژی وی در جنگی خارجی علیه سازمانی تروریستی نباشید. با این وجود ممکن است شما به یک کاندیدای جمهوری خواه کمک مالی کنید ولی از عدم موفقیت رئیس جمهور در مبارزه با داعش راضی نباشید و بیش از حد در برابر نگرانی وی درباره گرم شدن کره زمین مقاومت کنید. صحبت های کروز بسیار بد و اشتباه، اشتباه و اشتباه است.

3- سناتور برنی سندرز (دموکرات از ورمونت): «تغییرات آب و هوایی مستقیماً مربوط به افزایش تروریسم است.»

سوء تفسیر تاریخ و وضعیت مبارزه با تروریسم فقط محدود به جمهوری خواهان یا منکرکنندگان تغییرات آب و هوایی نیست. برنی سندرز، رقیب اصلی هیلاری کلینتون هم درباره ترور صحبت می کند. آیا واقعاً تغییرات آب و هوایی واقعاً به طور مستقیم به تروریسم ربط دارد؟ نه، نه چندان زیاد. ارتباط مستقیمی بین تغییرات آب و هوایی و تروریسم وجود ندارد.

4- هیلاری کلینتون: «90 درصد از ایمیل های من در زمان وزارت خارجه همچنان در سیستم است.»

کلینتون به خاطر استفاده از ایمیل شخصی اش و در معرض خطر قرار گرفتن مسائل امنیت ملی تحت حملات شدیدی قرار گرفت. نه، این ایمیل ها در سیستم نیستند. یا حداقل هیچ راهی وجود ندارد تا وزارت خارجه متوجه شود چند درصد از ایمیل های کلینتون از طریق سرور خصوصی دریافت یا فرستاده شده است و وزارت خارجه هیچ وقت نمی تواند متوجه همه آنها شود.

5- دونالد ترامپ: «رئیس جمهور ما می خواهد 250 هزار آواره سوری را بپذیرد.»

پس از حملات 13 نوامبر پاریس که منجر به کشته شدن 120 نفر شد، جنبشی قدرتمند میان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمد تا متعهد به امن نگه داشتن آمریکایی ها شوند. یکی از مشترک ترین وعده هایی که آنها دادند این است که مانع از ورود آوارگان جنگ داخلی وحشیانه سوریه به آمریکا شوند.

این ترس در همه جا شایع شد و فضایی سمی را به وجود آورد -کار به جایی رسید که ترامپ خواستار ممنوعیت ورود تمام مسلمانان شد- و در روزهای ابتدایی اکثریت کاندیداها به آوارگان سوری حمله می کردند. چنین ادعاهایی زمانی بدتر می شوند که آنها مدعی تعداد بسیار بیشتر میزان پیشنهادی آوارگان پذیرفته شده از سوی دولت می شوند.

6- نماینده پیت سیشنز (جمهوری خواه از تگزاس): «هر روز، در طول مرزها یا هرجای دیگری، قتل هایی توسط افرادی رخ می دهد که توسط دولت اوباما آزاد شده اند.»

آیا مجرمان خشن در میان مهاجران غیرقانونی وجود دارند؟ مطمئناً وجود دارد. اما این تعداد همانند مجرمان دیگر جمعیت های ساکن آمریکا است. آیا دولت اوباما مهاجمان خشن را که هر روز آمریکایی ها را می کشند، آزاد کرده است؟ نه، جداً این طور نیست.    

منبع: ویک/ مترجم: حسین هوشمند 

کلید واژه ها: ایمیل دروغ سیاسی ترامپ آمریکا


نظر شما :