عبدالله صالح پیشنهاد پناهندگی آمریکا را نپذیرفت

۲۷ آذر ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۶ کد : ۱۹۵۴۸۴۲ سرخط اخبار

علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن قبل از آغاز مذاکرات صلح در سوئیس، پیشنهاد اعطای پناهندگی آمریکا از طریق مغرب را دریافت و به آن جواب منفی داد.

به گزارش روز جمعه روزنامه مغربی المساء، دولت آمریکا قبل از آغاز مذاکرات صلح یمن در سوئیس از طریق مغرب پیشنهاد اعطای پناهنگی به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن جهت خروج از دایره درگیری را داد.
این روزنامه به نقل ازمنابع دیپلماتیک نوشت، دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به صالح پیشنهاد پناهندگی سیاسی داد اما وی نپذیرفت.
روزنامه السماء افزود: آمریکا ازعلی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن خواست با خودداری از ظاهر شدن در مجامع علنی و دوری کردن از فعالیت های سیاسی به مغرب سفر کند تا ترتیب انتقال وی به آمریکا تحت تدابیر امنیتی صورت گیرد.
این روزنامه مغربی فاش ساخت مقامات مصری نیز در این میان نقش میانجیگری ایفا کرده پیشنهاد آمریکا را به صالح منتقل کردند اما وی به شدت با آن مخالفت کرد.
به نوشته این روزنامه، دولت آمریکا برای اطمینان دادن به صالح، به وی تضمین های لازم جهت خروج از یمن به سلامت کامل را دادند.
آمریکا این پیشنهاد را در چارچوب آتش بس موقت در یمن که در مذاکرات سوئیس تا کنون منجر به برقراری آتش بس کامل نشده است، مطرح کرد.
عربستان به همراه برخی کشورهای عربی و با پشتیبانی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمن که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور مورد حملات جنگنده های کشورهای ائتلاف قرار گرفته که بر اثر آن هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته، زخمی و آواره شدند.


نظر شما :