جهانگیری: تحریم‌ها به زودی لغو می‌شود

۲۲ آذر ۱۳۹۴ | ۰۲:۴۰ کد : ۱۹۵۴۶۶۰ سرخط اخبار
اسحاق جهانگیری که در کنفرانس سیاست بی طرفی در ترکمنستان که به مناسبت بیستمین سالگرد تصویب اصل بی طرفی ترکمنستان در سازمان ملل متحد در عشق آباد سخن می گفت، اظهارداشت: ایران توانسته است موضوع هسته ای را که بیش از یک دهه گذشته با ادعاها و اتهامات بی اساس به یک مشکل تبدیل شده بود با هوشمندی و تعامل عقلانی با جامعه جهانی حل و فصل کند و به زودی شاهد لغو تحریم ها خواهیم بود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس،  وی افزود: لغو این تحریم های نادرست ضمن رفع موانع تعامل بیشتر جمهوری اسلامی ایران با جامعه جهانی، فضای مساعدتری را برای تعاملات منطقه ای و همکاری با همسایگان فراهم می کند.
 
معاون اول رئیس جمهور ضمن اعلام تبریک دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکمنستان به مناسبت فرارسیدن بیستمین سالگرد اعلام بی طرفی این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهایی بود که از تصمیم ترکمنستان برای اتخاذ سیاست بی طرفی حمایت کرد و این تصمیم را در توسعه، تحکیم و تعمیق دو کشور و تبدیل مرزهای دو کشور به مرزهای دوستی، برادری، صلح و آرامش و امنیت مثبت ارزیابی می کند.
 
جهانگیری اضافه کرد: روابط دو کشور با اتکا به اشتراکات تاریخی و فرهنگی در مسیر رشد و توسعه در همه زمینه ها گسترش یافته است و این روند با استفاده از ظرفیت های موجود دو کشور در پرتوی اراده و تفاهم دو رئیس جمهور در جریان است.
 
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه معتقدیم امنیت هر کشوری را امنیت منطقه پیرامونی آن تامین می کند، گفت: محیط پیرامونی ناامن، امنیت را با هر میزان قدرت نمی تواند به طور کامل ایجاد کند و بر همین اساس ما امنیت همسایگان خود را امنیت خود می دانیم.
 
جهانگیری تاکید کرد: این روزها شاهد گسترش خشونت و افراط گرایی در منطقه و کشته شدن انسان های بی گناه هستیم.
 
معاون اول رئیس جمهور افزود: این روندی است که متاسفانه با مداخله کشورهای فرامنطقه ای پیچیده تر شده است و هر روز شاهد اقدامات غیرانسانی و غیراسلامی این گروه ها به نام عدالت و اسلام هستیم.
 
وی گفت: اگر جهان با این جنایات برخورد نکند همگی صدمات جبران ناپذیر آن را متحمل می شویم.
 
جهانگیری افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره بر ارتقای روابط با همسایگان و منطقه استوار بوده است و این مسیر با قوت در دولت آقای روحانی پیگیری می شود.
 
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با کشورهای منطقه به ویژه کشور ترکمنستان در تمام عرصه ها از جمله تحکیم امنیت و صلح همکاری کند.
 
در این اجلاس روسای جمهور بلاروس، ازبکستان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، گرجستان، کروواسی و مولداوی شرکت و سخنرانی کردند.
 
همچنین در این اجلاس مقامات عالی رتبه کشورهای پاکستان، چین، هند و روسیه مواضع کشورشان را درباره توسعه مناسبات و همکاری های منطقه ای بیان کردند.

کلید واژه ها: ترکمنستان


نظر شما :