هاموند:‌ تمام کشورها باید حمایت مالی از داعش را متوقف کنند

۰۱ آذر ۱۳۹۴ | ۰۰:۱۱ کد : ۱۹۵۳۹۷۲ سرخط اخبار

وزیر خارجه انگلیس با انتشار بیانیه ای پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه تروریسم در جهان، اعلام کرد همه کشورهای جهان باید تأمین بودجه و پشتیبانی مالی از گروه تروریستی داعش را متوقف کنند.

به گزارش فارس، «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه تروریسم، بر اهمیت قطع کمک های مالی ارائه شده به نیروهای داعش تأکید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، بامداد شنبه با تصویب قطعنامه پیشنهادی فرانسه از کشورها خواست به نبرد علیه داعش ملحق شوند.

تصویب این قطعنامه یک هفته پس از حملات داعش به پاریس صورت می گیرد. این حملات که به طور تقریباً همزمان و هماهنگ در دست کم 7 نقطه پاریس به وقوع پیوست به کشته شدن 130 نفر و زخمی شدن 350 نفر دیگر منجر شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، هاموند در بیانیه ای که وزارت خارجه انگلیس آن را منتشر کرده، تأکید کرد: شورای امنیت سازمان ملل با این اقدام خود اتحاد جامعه بین الملل در مقابله با داعش را نشان داد.

وی افزود: ما باید همگی در جهت قطع کمک های مالی به داعش و نیز ایجاد مانع در دسترسی آنها به نفت و نیز قطع جریان ملحق شدن جنگجویان خارجی به این گروه، در کنار اقدام نظامی علیه ترویج ایدئولوژی شیطانی آنها وارد عمل شویم.

این در شرایطی است که گروه تروریستی داعش با حمایت های پشت پرده غرب و کشورهای حاشیه خلیج فارس که به ادعای کمک به معارضان سوری به تجهیز گروه های مسلح در سوریه پرداختند، روز به روز گسترده تر شده است.

در 13 نوامبر 2015 ، یک رشته از حملات هماهنگ شدهٔ تروریستی متشکل از تیرباران های دسته جمعی و بمب گذاری های انتحاری در منطقه های یکم، دهم و یازدهم شهر پاریس، فرانسه رخ داد. این حملات تروریستی در نزدیکی ورزشگاه استاد دو فرانس و در سن-دنی درشمال پاریس، و ایل دو فرانس به وقوع پیوست. حداقل سه انفجار جداگانه و شش تیراندازی در محدودهٔ پاریس گزارش شد و یک گروگان گیری در تئاتر بتکلان انجام شد که بین 60 تا 100 نفر گروگان گرفته شدند.

حداقل 129 نفر که، 87 نفر از آنها در تئاتر بتکلان بودند کشته و بیش از 352 نفر بر اثر این حملات مجروح شدند.

علاوه بر این، افراد مسلح اوایل صبح روز جمعه (دیروز)، به هتل رادیسون در باماکو، پایتخت مالی حمله کرده و 170 نفر را به گروگان گرفتند. گروه القاعده در مغرب و گروه المرابطون، که شاخه ای از آن است، مسئولیت این حمله را به عهده گرفتند. شمار کشته ها در هتل رادیسون تاکنون 27 نفر اعلام شده است.

کلید واژه ها: پاریس


نظر شما :