زمان آن رسیده که اوباما درباره استعفا تصمیم بگیرد

۲۸ آبان ۱۳۹۴ | ۰۲:۱۴ کد : ۱۹۵۳۸۷۷ سرخط اخبار
پایگاه آمریکایی: زمان آن رسیده که اوباما درباره استعفا تصمیم بگیرد

«نیویورک پست» در مطلبی با اشاره به حملات داعش به پاریس، ضمن انتقاد شدید از مواضع سیاست خارجی رئیس جمهور آمریکا نوشت: «زمان تصمیم گیری اوباما فرارسیده که یا رهبری کند و یا استعفا کند».

به گزارش فارس، یک پایگاه وابسته به جمهوریخواهان آمریکایی با انتقاد شدید از مواضع دولت کنونی این کشور می گوید زمان آن رسیده که اوباما استعفا دهد.

در ادامه انتقادات محافل سیاسی داخلی در آمریکا به ویژه جمهوریخواهان از مواضع دولت این کشور، یک پایگاه آمریکایی در مطلبی تصریح کرد که اکنون زمان تصمیمگیری باراک اوباما برای استعفا و کناره گیری است.

«نیویورک پست» در گزارشی نوشت: «این حقیقت که ما در جنگ هستیم انچنان واضح است که اصلا نیازی به بازگو کردن آن نیازی نیست. اما حتی پس از قتل عام در پاریس، هنوز یک تردید ناراحت کننده در این باره وجود دارد که آیا فرمانده کل قوا در آمریکا این موضوع را درک می کند».

در این مطلب آمده است: «رئیس جمهور اوباما در هفت سال(ریاست جمهوری) تلاش برای روبرو نشدن با جهانی است که در عالم واقعیت وجود دارد. او مهارتهای فکری و سخنوری خود را در خدمت ناشایسته اتهام زنی و پنهان کردن شکست قرار داده است. اگر به جای این اظهارات از بمب ها استفاده می شد، سال ها قبل داعش نابود می شد».

نویسنده مطلب در ادامه باز هم انتقادات تندی از مواضع اوباما و دولت او در قبال آنچه «تروریسم اسلامی» می خواند، مطرح و از اینکه رئیس جمهور آمریکا معتقد نیست این کشور در مناطق مختلف جهان «با جنگ مواجه است»، ابراز انزجار می کند.

در بخشی از این یادداشت از مواضع دولت اوباما در قبال ایران هم به شدت انتقاد و ادعا می کند که دولت آمریکا بیش از حد به این کشور امتیاز می دهد.

نویسنده آمریکایی با انتقاد از کاهش و تقلیل اندازه ارتش آمریکا از سوی دولت اوباما اینطور می نویسد: «در یک عصر جهانی شده، دکترین اوباما نشانه و طلیعه ای از عقب نشینی بزدلانه و انزوای خیالی است».

در ادامه این مطلب با تاکید بر حملات تروریستی پاریس و تهدید «جنگ برای آمریکا آمده است: «دیگر زمانی باقی نمانده که از واقعیت جنگ فرار کنیم. قبل از آنکه داعش به تعهد خود برای چشیدن خون آمریکایی عمل کند، آمریکا باید نیروهای ترکیب شده از جهان متمدن را سازماندهی کند».

در این گزارش به نقل از یک مشاور ارشد اطلاعاتی آمریکایی می خوانیم: «آنچه در پاریس اتفاق افتاد، می توانست اینجا(آمریکا) هم اتفاق بیافتد. همین الان اف بی آی بیش از 1000 پرونده درباره حامیان داعش در آمریکا باز کرده است».

در پایان این مطلب هم تاکید می شود: «دیگر زمان برای اقدامات ناقص و نیمه کاره و تعلل دیگر زمان پایان یافته است. دشمن باید در میدان نبرد نابود شود. اگر اوباما نمی تواند چالش رهبری در این بحران تاریخی را به دوش بکشد، به خاطر انسانیت او باید استعفا دهد».

کلید واژه ها: از مواضع پاریس


نظر شما :