کویت خواستار پیوستن ایران به کنوانسیون ایمنی هسته ای شد

۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۴ کد : ۱۹۵۳۸۷۳ سرخط اخبار

کویت ضمن استقبال از توافق هسته ایران و پنج بعلاوه یک خواستار افزایش همکاری ایران با آژانس بین المللی اتمی و پیوستن ایران به کنوانسیون ایمنی هسته ای شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از گزارشی در خبرگزاری کویت، این کشور امروز بر حقانیت همه کشورها در تولید انرژی هسته ای و استفاده از آن برای مقاصد صلح آمیز در چارچوب معاهده منع اشاعه هسته ای تاکید کرد و از ایران خواست همکاری های خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی افزایش دهد.

این مطلب را هیئت نمایندگی دائمی کویت در سازمان ملل متحد در قالب بیانیه ای منتشر کرده است. فرح توفیق الغربلی وابسته فرهنگی هیئت نمایندگی کویت در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی این بیانیه را قرائت کرد.

الغربلی به گروه پنج بعلاوه یک و ایران به خاطر دستیابی به توافقی تاریخی تبریک گفت و افزود: این توافق در کاهش تنش و تقویت ثبات و امنیت در منطقه موثر خواهد بود و موجب خواهد شد تا همه امکانات و توان کشورهای منطقه صرف پیشرفت و رشد و شکوفائی ملتهایشان شود.

وی اضافه کرد: کویت امیدوار است که توافق تاریخی پنج بعلاوه یک و ایران ، زمینه پیوستن ایران به کنوانسیون ایمنی هسته ای را فراهم کند تا ایران از تجربیاتی که این آژانس در زمینه امنیت هسته ای دارد در زمینه نیروگاههای هسته ای خود در سواحل خلیج (فارس) استفاده کند تا موجب افزایش اطمینان کشورهای منطقه درخصوص این تاسیسات صلح آمیز شود.

کلید واژه ها: کویت


نظر شما :