ولایتی: ایران هیچ همکاری‌ با آمریکا نخواهد داشت

۱۴ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۰ کد : ۱۹۵۳۴۹۰ سرخط اخبار

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران راه حلی که مورد قبول دولت و ملت سوریه نباشد، پیشنهاد نمی دهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ همکاری در حوزه نظامی و سیاسی با آمریکا نخواهد داشت.

به گزارش فارس، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با فیصل مقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه که عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد، گفت: دیدار سازنده و ارزشمندی را با قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه داشتیم که در این دیدار درباره روابط دوجانبه همکاری هایی بین دو کشور و سایر مسائل دیدار و گفت وگو کردیم.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی های اخیر سوریه در میدان نبرد علیه تروریست ها و حامیانش و همچنین پیروزی سوریه و متحدانش در اجلاس یک روزه وین حکایت از آن دارد که از ابتدا ارزیابی جمهوری اسلامی ایران درباره سوریه دقیق و درست بود.

ولایتی ادامه داد: ایران از ابتدا اعتقاد داشت که باید به آرمان های مردم و دولت و ملت سوریه دفاع کرد و پس از آن کشورهایی مانند عراق و حزب الله لبنان از مردم سوریه حمایت کردند و اخیرا دولت روسیه نیز به این جمع پیوست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این جمع، جمعی است که امروز دست بالا را در منطقه دارند و علیه تروریسم و افراط گرایی در منطقه مبارزه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر دو اتفاق نظر داشتیم که اگر مقابل افراط گرایی گرفته نشود، این وضعیت به سایر منطقه نیز سرریز می شود و بلای تروریسم و افراط گرایی در سراسر منطقه منتشر می شود.

ولایتی با بیان اینکه ما نسبت به آینده هر دو کشور در مبارزه با تروریسم و حامیانش خوشبین هستیم، تصریح کرد: این همکاری بین دو کشور در سطح نظامی، انسانی و سیاسی ادامه دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان داشت: قویا معتقدیم که پیروزی قریب الوقوع است اما دشمنان جهان اسلام و مردم منطقه به توطئه های خود ادامه می دهند، هر چند امروز در سوریه، عراق، یمن، لبنان و بحرین مردم آگاهی بیشتری درباره افراط گرایی و تروریسم دارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران هیچ راهکاری را که مورد قبول دولت و ملت سوریه نباشد پیشنهاد نمی دهد، تصریح کرد: هر راه حلی که در سوریه قرار است مورد توجه جمهوری اسلامی قرار بگیرد باید از قبل مورد مشورت و پذیرش بین ایران و دولت سوریه قرار گرفته باشد.

ولایتی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ نوع همکاری را در هیچ کجا چه به طور مستقیم و چه به طور غیرمستقیم در زمینه سیاسی و نظامی با آمریکا نخواهد داشت.

کلید واژه ها: مجمع تشخیص مصلحت نظام افراط گرایی


نظر شما :