تکذیب خروج سفرای عرب از تهران

۲۶ مهر ۱۳۹۴ | ۲۱:۲۷ کد : ۱۹۵۳۰۲۲ سرخط اخبار
معاون وزیر امور خارجه کویت گفت: کویت معتقد است مذاکره با ایران از برخورد با آن بهتر است.
 
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد الجارالله" در گفت و گو با روزنامه سعودی "الحیاه" اظهار داشت: ما امیدواریم ایران به دعوت اخیر شیخ صباح الخالد، جانشین نخست وزیر و وزیر خارجه کویت، مبنی بر دعوت از تهران برای آغاز مذاکره با کشورهای حاشیه خلیج فارس به منظور ثبات منطقه، پاسخ مثبت دهد.
 
معاون وزیر امور خارجه کویت دوشنبه، 20 مهر ماه نیز گفته بود، ما از واکنش مثبت دوستانمان در ایران به دعوت شیخ صباح الخالد وزیرخارجه کشورمان استقبال می کنیم و این سخنان را در مورد اظهارات حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه ایران بیان کرده بود که از سخنان شیخ صباح خالد در مورد آمادگی برای همکاری با تهران، تمجید کرده بود.
 
الجارالله افزود: شرایط منطقه هم اکنون بسیار دشوار شده و متاسفانه در حال پیچیده تر شدن است و دعوت جانشین نخست وزیر کویت برای مذاکره با ایران یک دعوت کویتی است زیرا ما معتقدیم مذاکره با ایران و نه برخورد، موجب حل مسایل می شود.
 
معاون وزیر امور خارجه کویت درادامه، تصمیم مشترک کشورهای حوزه خلیج فارس برای فرا خواندن سفرای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از ایران پس از اقدام اخیر بحرین را تکذیب کرد.
 
شیخ صباح الخالد جانشین نخست وزیر و وزیر خارجه کویت تاکید کرد، کشورهای حوزه خلیج فارس آماده اند بر اساس اصول اساسی مذاکره با ایران را آغاز کنند و معتقدند که قواعدی برای همکاری با ایران وجود دارد.
 
وی افزود: امیدواریم این مذاکره برای امنیت و ثبات منطقه آغاز شود.

کلید واژه ها: کویت مذاکره با ایران


نظر شما :