وزیر خارجه عمان وارد تهران شد

۲۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۳:۲۰ کد : ۱۹۵۲۹۷۰ سرخط اخبار

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان جمعه شب با استقبال حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ، وارد تهران شد.

به گزارش ایرنا، اجلاس مقدماتی (CGM) کنفرانس امنیتی مونیخ با همکاری دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه فردا(شنبه) با هدف بررسی مجموعه مسائل منطقه در تهران برگزار می شود.

کنفرانس امنیتی مونیخ که پنج دهه پیش بنیان گذاری شد، به یک تریبون مطرح جهانی برای گفت وگو در مورد سیاست امنیتی و خارجی بدل شده است.

در این اجلاس وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان و چند کشور منطقه و همچنین مقام های عالی رتبه سایر کشورها شامل وزیران خارجه پیشین، رئیسان و نمایندگان پارلمان ها و مدیران کانون های اندیشه دست اندرکار امور سیاسی و بین المللی و رئیسان شرکت های اقتصادی حضور خواهند یافت.

براساس اعلام وزارت امورخارجه کشورمان، در این چارچوب، جمهوری اسلامی ایران که به واسطه مواضع اصولی و ثابت خود در برقراری صلح و ثبات و مبارزه با همه اشکال تروریسم و افراطی گری همواره آماده تشریک مساعی و همکاری با کشورهای ذی مدخل در حوزه همسایگی و منطقه و سازمان ها و نهادهای بین المللی ذیربط بوده، با همکاری کنفرانس امنیتی مونیخ که با نزدیک به 52 سال برگزاری اجلاس سالانه در این خصوص فعال است، درصدد برآمده گامی برای جهت تبادل نظر و رایزنی پیرامون این مهم بردارد و در این چارچوب با برگزاری هم اندیشی با حضور سیاستمداران، محققان و پژوهشگران منطقه خاورمیانه و اروپا، روندها، چشم اندازها و راه حل های احتمالی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دهند.

در این اجلاس یک روزه که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار می شود، قرار است وضعیت خاورمیانه و آثار و رویکردهای مختلف و متمایز بازیگران منطقه ای و اهداف کشورهای فرا منطقه ای و آثار ناشی از آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

ریاست اجلاس مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ را «ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران برعهده دارند.

کلید واژه ها: کنفرانس امنیتی مونیخ


نظر شما :