مصر از مکزیک عذرخواهی کرد

۲۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۹ کد : ۱۹۵۲۰۰۵ سرخط اخبار
در پی قتل اشتباهی ۱۲ نفر از جمله ۸ شهروند مکزیک به دست نیروهای امنیتی مصر در جریان یک عملیات ضدتروریستی، دولت مصر رسما به خاطر این حادثه عذرخواهی کرده است.

مقام های جهانگردی مصر تایید می کنند که این گروه از جهانگردان اجازه سفر به یک ناحیه دورافتاده در صحرای غربی را داشتند.

با این حال وزارت کشور مصر همچنان پافشاری می کند که آنها وارد یک منطقه ممنوعه شده بودند.

صحرای غربی مصر یک منطقه جذاب جهانگردی است اما در سال های اخیر به تدریج بی ثباث شده که به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در لیبی است.

در حادثه یکشنبه ده مکزیکی و مصری هم زخمی شدند. مقام های امنیتی مصر شمار جهانگردان کشته شده مکزیکی را هشت نفر عنوان می کنند، هرچند دولت مکزیک هنوز این آمار را تایید نکرده. چهار مصری هم در حادثه کشته شدند.

به گزارش وبسایت الیوم السباع، ابراهیم محلب نخست وزیر مصر در یک تماس تلفنی با سفیر مکزیک در قاهره از کشور او عذرخواهی کرد.

رئیس جمهور و وزیر خارجه مکزیک خواستار تحقیقات کامل برای کشف همه ابعاد واقعه روز یکشنبه شده اند.

جهانگردان با چهار اتوبوس سفر می کردند و بازماندگان به سفیر مکزیک گفته اند که وقتی برای استراحت توقف کردند، هدف آتشبار هلی کوپتر و هواپیما قرار گرفتند.

حسن نحله سرپرست اتحادیه راهنماهای تور مصر به بی بی سی گفت که جهانگردان با اسکورت پلیس حرکت می کردند و پیش از آنکه هدف قرار گیرند از چند ایست بازرسی گذشته بودند.

وزارت کشور مصر پس از حادثه در بیانیه ای گفت که جهانگردان با چهار اتوبوس درحال سفر بودند که وارد "یک ناحیه ممنوعه" در ناحیه واحات در صحرای غربی شدند.

در بیانیه وزارت کشور مصر آمده است که در جریان یک عملیات مشترک پلیس نظامی و نیروهای مسلح، "به اشتباه" با چهار اتوبوس حامل توریست ها "برخورد شد."

براساس این بیانیه نیروهای امنیتی درحال عقب راندن تروریست ها  در صحرای غربی بودند و چهار اتوبوس را هنگامی که دور از جاده اصلی بودند با هلی کوپتر آپاچی هدف قرار دادند.

وزارت کشور گفت حادثه روز یکشنبه در ناحیه ای روی داد که "توریست های خارجی حق ورود به آن را ندارند" اما جزئیات بیشتری نداد.

شورشگری ها در مصر پس از ساقط شدن دولت اسلام گرای محمد مرسی به دست ارتش در اواسط سال ۲۰۱۳ اوج گرفت.

دولت می گوید صدها پلیس و سرباز در این شورش ها کشته شده اند که بسیاری از آنها در استان سینا به دست یک گروه وابسته به داعش بوده است.
منبع: بی بی سی

کلید واژه ها: مکزیک


نظر شما :