هاکبی: توافق با ایران دیوانگی است

۲۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۴:۱۷ کد : ۱۹۵۱۱۰۶ سرخط اخبار

"مایک هاکبی" فرماندار سابق آرکانزاس و یکی از 17 نامزد جمهوریخواه  انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز سه شنبه(فردا) به منظور جمع آوری کمک مالی و مذاکره با مقامات تل آویو درباره توافق اخیر هسته ای با ایران راهی اسراییل شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از گاردین هاکبی نزدیک ترین مواضع را به اسراییل دارد و در سخنان خود در مخالفت با توافق هسته ای گفته است اوباما با این توافق دولت اسراییل را به درِ کوره های آدم سوزی دوران آلمان نازی (آشوویتس) نزدیک کرده است.

آلیس استوارت سخنگوی کمپین انتخاباتی هاکبی گفت این نامزد جمهوریخواه روز سه شنبه به اسراییل سفر می کند . او درباره دیدار احتمالی بین نتانیاهو و هاکبی اظهار بی اطلاعی کرد اما گفت نتایج دیدارهای هاکبی با مقامات اسراییل پس از پایان سفر او از طریق بیانیه کمپین انتخاباتی به اطلاع عموم خواهد رسید.

هاکبی خود روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان ان با اعلام سفر خود به اسراییل بار دیگر با حمله به توافق هسته اس بین ایران و گروه 1+5 گفت:" ما تحت فشار توافقی با ایران را امضا کردیم که هیچ چیزی عاید ما نمی کند در عوض این ظرفیت را در اختیار ایران می گذارد که در پایان این توافق بتواند سلاح هسته ای بسازد. این فقط یک دیوانگی است."

او با ادعای حمایت ایران از تروریسم مدعی شد:" ایران گروه های تروریستی را تسلیح و حمایت می کند.حکومت ایران قابل اعتماد نیست و در 36 سال گذشته آنها همواره آمریکایی ها را ربوده و یا کشته اند. آنها همین الان هم آمریکایی ها را به عنوان گروگان نزد خود نگه داشته اند."

هاکبی درباره برنامه سفرش به اسراییل گفت او علاوه بر جمع آوری کمک های مالی در سفر به اسراییل به طور خاص درباره توافق هسته ای با مقامات تل آویو رایزنی خواهد کرد.

او گفت:" ما درباره توافق اخیر گفت و گو خواهیم کرد چون من بر این باورم که ما با این توافق نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان در شرایط خطرناکی قرار گرفته ایم."

هاکبی از دهه 1970 میلادی دهها بار به اسراییل سفر کرده است. او پیشتر نیز در سخنانی گفته بود به عنوان کسی که سه بار از اردوگاه آشوویتس در لهستان بازدید کرده است خطر توافق هسته ای ایران را برای امنیت اسراییل به خوبی درک می کند.

همه نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توافق هسته ای با ایران را رد کرده و با آن ابراز مخالفت می کنند.

دونالد ترامپ یکی دیگر از نامزدهای جمهوریخواه نیز در مصاحبه ای با شبکه خبری ان بی سی آمریکا -  در روز یکشنبه - توافق هسته ای با ایران را خطرناک توصیف کرد و مدعی شد این توافق می تواند به قیمت ایجاد یک هولوکاست هسته ای دیگر تمام شود.

او گفت این توافق بد از طریق مذاکرات یک وزیر امور خارجه "بی کفایت " (جان کری) حاصل شده است.

کلید واژه ها: اسراییل هاکبی


نظر شما :