پول، انگیزه روسیه از فروش اس ـ ۳۰۰ به ایران بوده است

۲۸ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۹۴۶۵۸۰ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه وزارت خارجه به اظهار نظر درباره مسائل مختلف بین المللی و از جمله مذاکرات هسته ای ایران پرداخت.

به گزارش  فارس، «ماری هارف»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه وزارت خارجه به اظهار نظر درباره مسائل مختلف بین المللی و از جمله مذاکرات هسته ای ایران پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در این کنفرانس خبری در پاسخ به واکنش واشنگتن به فروش سامانه اس ـ ۳۰۰ به ایران گفت: «اقتصاد آنها (روسیه) تحت فشار است و روسیه این اقدام را به دلیل نیاز به پول انجام داده است.

ساعاتی پیش از این اظهارات خانم «هارف»، «جاش ارنست»، سخنگوی کاخ سفید هم در اظهاراتی مشابه، با اشاره به فشار تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا بر اقتصاد روسیه نیاز به کسب درآمد را انگیزه روسیه از فروش اس ـ ۳۰۰ به ایران دانسته بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه ۲۴ فروردین ماه ممنوعیت فروش سامانه موشکی پیشرفته «اس ـ ۳۰۰» به ایران را لغو کرد.

روسیه اعلام کرد اجرای قرارداد تحویل این سیستم موشکی به ایران را در سال ۱۳۸۹ تحت فشار غرب به ایران متوقف کرده بود اما ایران و قدرتهای جهانی اکنون به توافقی موقت دست یافته اند.

ماری هارف در ادامه با اشاره به اظهارات روز پنجشنبه آقای پوتین گفت امیدوار است که فروش این سامانه دفاعی به ایران، تأثیری بر وحدت گروه ۱+۵ نخواهد داشت.


نظر شما :