کری: مذاکرات پیشرفت‌های واقعی کرده‌است

۰۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۱ کد : ۱۹۴۵۵۷۲ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

 وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در لوزان سوئیس گفت که مذاکرات با ایران پیشرفت های واقعی کسب کرده است. 

به گزارش تسنیم، جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره نتایج مذاکرات هسته ای در جمع خبرنگاران به سخنرانی پرداخت.

وی گفت که ما با شرکای خود در گروه 1+5 درباره مذاکرات آتی با ایران هماهنگی می کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که گروه 1+5 در مذاکرات خود با ایران پیشرفت هایی را حاصل کرده اند اما شکاف ها همچنان باقی است.

کری بار دیگر این موضوع را تکرار کرد که ایران باید صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود و عدم تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی را اثبات کند.

وی گفت: زمان اتخاذ تصمیم های دشوار درباره برنامه هسته ای ایران فرا رسیده است و مذاکرات با ایران پیشرفت های حقیقی کسب کرده و تلاش داریم به توافقی محکم و فراگیر با ایران برسیم.

آخرین دور مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در سال 93 از 24 اسفند در لوزان، سوئیس، آغاز شد و تا روز گذشته (جمعه) ادامه داشت.

در این دور از مذاکرات به مانند گفتگوهای پیشین دیدار های بین دیپلمات های ایرانی و آمریکایی بخش اعظمی از دیدارها را به خود اختصاص داده بودند.

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد کشورمان در این باره گفت: طی چند روز گذشته مذاکرات بسیار جدی و فشرده ای بین هیات های ایران و ١+٥ صورت گرفته است. اکنون زمانی است که نیاز به رایزنی ها و هماهنگی های بیشتری وجود دارد.

در حالی که گفته می شود دور جدید مذاکرات میان ایران ایران و 1+5 از چهارشنبه 5 فروردین ماه 94 از سرگرفته خواهد شد اما خبرگزاری روسی اینترفکس دور جدید مذاکرات هسته ای بین ایران و 1+5 در روز پنجشنبه 6 فروردین (26 مارس) از سر گرفته خواهد شد.
 


نظر شما :