اسرائیلی‌ها نگران مسائل اقتصادی هستند نه ایران

۲۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۴۵۴۰۹ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

رهبر حزب «یش عاتید» می گوید دوران نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سر آمده زیرا رای دهندگان اسرائیلی بیشتر نگران مسائل اقتصادی و اجتماعی هستند تا مسائل امنیتی یا ترس از ایران.

به گزارش فارس، «یعیر لاپید» رهبر حزب «یش عاتید» می گوید دوران «بنیامین نتانیاهو» به سر آمده زیرا رای دهندگان اسرائیلی بیشتر نگران مسائل اقتصادی و اجتماعی هستند تا مسائل امنیتی یا ترس از ایران.

لاپید به خبرگزاری رویترز با بیان اینکه اکثر اسرائیلی ها خواستار تغییر هستند، گفت: « عصر نتانیاهو به سر آمده است. این به این خاطر نیست که مسائل امنیتی اهمیتی ندارند بلکه به این دلیل است که مسائل اجتماعی و امنیتی به موضوعات داغ روز تبدیل شده اند».

وی ادامه داد: «نتانیاهو زمان را از دست داده است. نمی توان او را سرزنش کرد. هرگز نمی توان فهمید لحظه به سر آمدن دوران یک فرد کی فرا می رسد. اما برای نتانیاهو زمان به پایان رسیده است».

هر چند اختلاف میان لاپید و نتانیاهو بر سر مسائل مختلف از جمله بودجه منجر به اخراج وی از کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی شد اما با این حال او همکاری مجدد با نتانیاهو و همین طور احزاب ارتودوکس افراطی (شاس و یهودیت تورات) را رد نکرد. رویترز نوشت در مذاکرات ائتلافی در اسرائیل، چنین انعطافی برای بقا حائز اهمیت است.

بر اساس این گزارش، لاپید و رهبران ائتلاف «اتحادیه صهیونیست» علنا درباره احتمال تشکیل کشور فلسطین سخن گفته اند؛ موضوعی که نتانیاهو به ندرت به آن اشاره می کرد. در همین رابطه بود که لاپید گفت: «وقتی نسیم تغییر می وزد، نسیم تغییر در مسائل امنیتی نیز به وجود می آید. از این رو، نسیم تغییر در مسائل مربوط به فلسطین نیز خواهد وزید».

کلید واژه ها: مسائل امنیتی


نظر شما :