داعش شبه جزیره عربی را به آتش خواهد کشید

افشای طرح مخوف امریکایی‌ها برای عربستان، مصر و یمن

۱۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۹۴۴۵۲۹ ترجمه برگزیده خاورمیانه
سازمان امنیت داخلی یمن سندی را افشا کرد که به موجب آن امریکایی‌ها برای انتقال جنگ مبارزه با داعش به بخش‌هایی از عربستان و مصر و همچنین "عراقی کردن" یمن با هدف صرف شدن اموال عربستان در مبارزه با این شبکه برای مدتی طولانی، طرح‌هایی در دست تهیه دارند.
افشای طرح مخوف امریکایی‌ها برای عربستان، مصر و یمن

دیپلماسی ایرانی: از سازمان امنیت داخلی یمن سندی منتشر شده که بر خود عنوان "طرح عظیم امریکا برای منطقه" را دارد و در آن از طرح امریکایی ها برای انتقال جنگ مبارزه با داعش به بخش هایی از عربستان و مصر و همچنین "عراقی کردن" یمن با هدف صرف شدن اموال عربستان در مبارزه با این شبکه برای مدتی طولانی پرده برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری سوری دام پرس، به موجب این طرح امریکایی ها پیش بینی کرده اند که عربستان دچار جنگ طایفه ای طولانی مدتی شود. در صورت وقوع این جنگ صدها هزار نفر از مسلمانان با مذاهب گوناگون کشته خواهند شد و ملک سلمان، پادشاه عربستان مجبور خواهد شد که برای مهار این شبکه تروریستی میلیاردها دلار پول ذخیره کشور خود را صرف کند.

بر اساس اطلاعاتی که روزنامه یمنی "رای الیوم" منتشر کرده است، شماری از کارشناسان و روزنامه نگاران یمنی به بررسی این سند پرداخته اند و این گونه برداشت کرده اند که یمن نیز به سناریوی عراق و سوریه دچار خواهد شد و توطئه ای که برای منطقه عربی در نظر گرفته شده است به مراتب گسترده تر از دایره درگیری های جاری در داخل یمن میان گروه ها و طوایف یمنی است.

در این سند به شیوه ای که مصر درگیر این توطئه خواهد شد، اشاره نشده و تنها به جزئیات سرنوشت فرضی عربستان سعودی اکتفا شده است.

بخش سیاسی روزنامه "عدن الغد" نیز درباره این سند گزارش می دهد که درگیرِ های حاصل در منطقه عربی بزرگ ترین کشورهای جهان عرب یعنی عربستان و مصر را هدف قرار داده و این توطئه با تجزیه طایفه ای عراق کلید خورده است.

بر اساس آن چه در این سند آمده، داعش جزئی از این توطئه بزرگ است که به عنوان "یک قدرت بسیار بزرگ و فراتر از تصور می تواند بر مناطق گسترده ای از عراق مسلط شود و تلاش می کند مناطق شیعی را تهدید کند بدون این که بسیاری از شهرهای آنها از جمله بغداد را سرنگون کند و به تصرف خود در آورد."

بر اساس این توطئه که این سند امریکایی به طور گسترده به آن اشاره کرده عربستان سعودی وارد جنگ طایفه ای طولانی مدتی خواهد شد و پول های بسیاری را در این راه صرف خواهد کرد. در این سند آمده است "مخاطراتی که در حال حاضر در عراق وجود دارد باید هزینه های آن از بودجه عربستان نیز تامین شود."

در این سند آمده است که ایالات متحده این گونه وانمود می کند که "می خواهد با داعش بجنگد در حالی که در حقیقت در خفا خلاف آن را انجام می دهد." دلیل این ادعا این است که "نیروهای داعش تا به امروز به شهرهای مختلفی با قدرت حمله کرده اند در حالی که به هیچ وجه متناسب با این حملات مورد حمله امریکا و متحدانش قرار نمی گیرند، مثال بارز آن نیز هجوم داعش به ناحیه البغدادی در 12 فوریه 2015 است."

این سند در ادامه می افزاید: "جنگ علیه داعش در عراق سال ها طول خواهد کشید و به این زودی ها پایان نخواهد یافت و هدف از آن نیز صرف پول های ذخیره شده نزد عربستان سعودی و افزایش فشارها به آن و انتقال درگیری ها به خاک این کشور است."

در این سند آمده است که در یمن القاعده بر تعدادی از استان ها (الوسطی و الجنوبیه) مسلط خواهد شد که شامل: شبوه و ابین و دره ای در حضرموت و المهره از جنوب و مارب و البیضاء و بخش های پراکنده ای از اب خواهد شد و تنها عدن در دست دولت خواهد ماند و امریکا اجازه نخواهد داد که این شهرها به دست دولت سقوط کنند چرا که به موجب آن می خواهد جامعه جهانی را به تکاپو بیندازد.

بر اساس این سند امریکا ادعا خواهد کرد که در یمن با القاعده می جنگد و به این ترتیب عربستان را راضی خواهد کرد که هزینه های این جنگ را بپردازد و حملات هوایی را از سر خواهد گرفت و ما به زودی شاهد "تکرار فیلم عراقی – سوری این بار در یمن خواهیم بود."

در این رابطه جامعه جهانی نیز همانند نمونه عراق به دو بخش تقسیم خواهد شد، روسیه از دولت الحوثی ها در شمال یمن حمایت خواهد کرد و بدون هر گونه تحرک سیاسی حقیقی تلاش خواهد کرد تا کشتارها را در یمن متوقف کند و امریکا نیز ادعا خواهد کرد که با القاعده در جنگ است و حمایت بیشتر عربستان سعودی را مطالبه می کند.

روسیه وانمود خواهد کرد که به دنبال راه حل حقیقی در یمن مثل عراق است و به موجب آن صدها تن اسلحه به نیروهای درگیر جنگ در یمن خواهد فروخت و امریکا نیز هزینه حمله به داعش را از عربستان خواهد گرفت که در آخر باز هم این امریکا و روسیه هستند که از درگیری های موجود بهره خواهند برد.

با گذشت زمان عربستان خود را در محاصره می بیند و همان طور که در عراق خود را در معرض خطر دید در یمن نیز خود را در معرض خطر خواهد دید بنابر این میلیاردها دلار صرف خواهد کرد تا جنگ تمام شود بدون این که دستورالعملی برای پایان دادن به این جنگ گسترده و عظیم طایفه ای که هیچ کس توانایی متوقف کردن آن را ندارد، داشته باشد.

در سناریویی که در این سند به این اشاره شده همچنین آمده است که طرف هایی که امریکایی ها حساب آنها را کرده اند حمایت رسانه ای خود را از شبکه داعش در یمن آغاز خواهند کرد دقیقا شبیه همان شبکه های رسانه ای که در عراق فعال هستند و همانند ماشین چنان تبلیغاتی به راه خواهند انداخت تا هزاران نفر به داعش بپیوندند.  

به همین ترتیب رفته رفته جنگ در عراق و یمن به اطراف عربستان خواهد رسید و در این لحظه این کشور که بزرگ ترین هم پیمان امریکا محسوب می شود خود را وارد نمونه مشابهی که در عراق و یمن افتاده خواهد دید، در منطقه شرقی عربستان شعله جنگ زبانه خواهد کشید و به دیگر مناطق این کشور سرایت خواهد کرد و دستگاه های امنیتی عربستان را درگیر آن خواهد کرد.

بر اساس این سند در مرحله سوم از طرح امریکایی ها ، "دایره درگیری ها به اراضی عربستان منتقل خواهد شد و عربستان در سال های آینده دچار آشوبی فراگیر خواهد شد که سال ها طول خواهد کشید بدون این که پیروز این جنگ مشخص باشد. هزاران نفر از شیعه و سنی کشته خواهند شد و به دنبال آن اعراب به شدت تضعیف خواهند شد و این در حالی است که امریکا تنها پیروز این میدان نبرد خواهد بود."

 

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

انتشار اولیه: یکشنبه 3 اسفند 1393 / انتشار مجدد: یکشنبه 10 اسفند 1393

کلید واژه ها: داعش عربستان سعودی امريكا عراق يمن


نظر شما :