اوباما: ما با اسلام جنگ نداریم

۳۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۱ کد : ۱۹۴۴۴۶۰ سرخط اخبار
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در اجلاس مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز گفت: ما با اسلام جنگ نداریم؛ جنگ ما با کسانی است که اسلام را دستکاری و تحریف کرده اند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اوباما در کنفرانس سه روزه مقابله با افراط گرایی در کاخ سفید، از مسلمانان آمریکا خواست برای مقابله با «افراط گرایی خشونت آمیز» کار بیشتری انجام دهند.
 
اوباما گفت: رهبران مسلمان در آمریکا باید کار بیشتری برای بی اعتبار کردن این مفهوم که «ملت های ما مصمم به سرکوب اسلام هستند» انجام دهند.
 
اوباما افزود: مسلمانان جوان به طور خاص در برابر تبلیغات افراط گراها آسیب پذیر هستند؛ این امر می تواند به پیوستن آنان به داعش در سوریه یا اجرای حملاتی در داخل کشور منجر شود.
 
وی ادامه داد: ما نباید به این افراط گراها مشروعیت مذهبی بدهیم که طالب آن هستند؛ آنها افرادی مذهبی نیستند بلکه تروریستند.
 
اوباما با تاکید بر اینکه راهی برای پیش بینی اینکه چه کسی افراط گرا می شود وجود ندارد، افزود: ما به دلیل تهدید فوری گروهه ای مانند القاعده و داعش در این اجلاس شرکت کرده ایم و تمرکز ما بر جلوگیری از افراط گرایی است.
 
در جلسه روز چهارشنبه اجلاس «مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز در کاخ سفید»، تمرکز مقامات بر برنامه های آزمایشی در سه منطقه بزرگ شهری بوستون، لس آنجلس و «توئین سیتیز» بود که براساس آن قرار است مقام های انتظامی گروه های مسلمان آمریکایی برای مقابله با افراط گرایی همکاری و کمک کنند.
 
به نوشته روزنامه «یو.اس.ای.تو دی»، این اجلاس در حالی برگزار شده که محافظه کاران آمریکا از اوباما به دلیل خودداری از استفاده عبارت 'افراط گرایی اسلامی' انتقاد کرده اند.
 
اوباما پیش از سخنرانی در اجلاس کاخ سفید، در مقاله ای در روزنامه 'لس آنجلس تایمز' نوشت: گروه هایی مانند داعش، طالبان پاکستان، الشباب و بوکوحرام با حملات خود در اروپا، آفریقا و خاورمیانه، اسلام را تحریف می کنند.
 
اوباما نوشت: گروه های مانند القاعده و داعش، تفسیر تحریف شده ای از اسلام ترویج می کنند که اکثریت بزرگی از مسلمانان آن را رد می کنند. 

کلید واژه ها: افراط گرایی


نظر شما :