انتقاد نتانیاهو از تصمیم جدید آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای

۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۴۴۳۷۰ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی تصمیم دولت آمریکا برای محدود کردن ارائه اطلاعات به این رژیم درباره مذاکرات هسته ای از سیاست های دولت آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ضمن سخنرانی در کنفرانس روسای سازمان های بزرگ یهودیان آمریکا ضمن انتقاد از این تصمیم دولت آمریکا ابراز نگرانی کرد اگر توافق هسته ای با ایران خوب است چه نیازی به پنهان کاری وجود دارد؟

اوایل هفته جاری گزارش دادند دولت آمریکا تصمیم گرفته است به دلیل ترس از درز اطلاعات مربوط به مذاکرات هسته ای ایران توسط مقامات اسرائیلی ارائه این اطلاعات به اسرائیلی ها را به شدت محدود کند.

دولت آمریکا همچنین نگران است که اسرائیل از این اطلاعات برای تضعیف مذاکرات و به نفع خود سوءاستفاده کند.

روزنامه واشنگتن پست در این باره نوشت: این نگرانی مقامات آمریکایی از آنجایی حاصل شده است که پیش از این اطلاعاتی مبنی بر این که آمریکا با چه تعداد سانتریفیوژ در ایران موافقت کرده منتشر شده بود. واشنگتن بر این باور است که اسرائیل دست به انتشار این اطلاعات زده است و از این رو مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند همانند گذشته با اسرائیلی ها درباره مذاکرات هسته ای شفاف باشند.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا پس از انتشار این خبر گفت که کاخ سفید چنین تصمیم نگرفته و آمریکا هنوز با مقامات اسرائیلی درباره مذاکره هسته ای رایزنی می کند.

به نوشته اورشلیم پست، فیلیپ گوردون هماهنگ کننده خاور میانه در کاخ سفید روز دوشنبه با یوسی کوهن مشاور امنیت ملی و یووال اشتاینیتز وزیر اطلاعات و امور استراتژیک اسرائیل در بیت المقدس دیدار کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین روز دوشنبه در مراسم معرفی رئیس تازه ستاد کل ارتش با اشاره به وضعیت کنونی خاورمیانه ابراز نگرانی کرد ایران می تواند در این شرایط امپراطوری خود را بنا کند.

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از حصول یک توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 و نگرانی از افزایش قدرت ایران در منطقه همواره با هرگونه مذاکرات هسته ای میان این کشورها مخالفت کرده و اصلی ترین منتقد آن بشمار می آید.

نتانیاهو از زمان آغاز این مذاکرات همواره نسبت به حصول توافقی که به ایران اجازه دهد ظرفیت هسته ای اش را حفظ کند ابراز نگرانی کرده است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی خود تنها دارنده سلاح هسته ای در منطقه خاور میانه و عامل بی ثباتی در منطقه محسوب می شود.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :