تهدید وزیر خارجه انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا

۲۴ آبان ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۹۴۰۸۳۵ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه انگلیس تهدید کرد در صورت عدم پذیرش مذاکره برای تغییرات قوانین اتحادیه اروپا در امور مهاجرپذیری، انگلیس این اتحادیه را ترک خواهد کرد.

به گزارش فارس، «فیلیپ هاموند» وزیر امورخارجه انگلیس تهدید کرد در صورت عدم موفقیت مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا برای تحدید مهاجرپذیری، کشورش «آمادگی ترک میز مذاکره را خواهد داشت.»

هاموند در مصاحبه ای که روز شنبه در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شد، گفته است در صورت عدم دستیابی به تغییرات «واقعی» و «هدفمند» در سیاست های مهاجرپذیری اتحادیه اروپا، انگلیس آمادگی خروج از این اتحادیه را دارد.

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد  با بیان اینکه تصور می کرده طرح تعیین سقف برای پذیرش مهاجران اتحادیه ارورپا به انگلیس، مورد پذیرش این اتحادیه خواهد بود، اذعان کرد که اگر بریتانیا همچنان به عضویت در اتحادیه اروپا ادامه دهد، قادر به کنترل کامل مرزهای خود نخواهد بود.

وی در این رابطه گفت: «اگر خواسته شما این باشد که کنترل کامل و نامحدودی بر مرزهایمان داشته باشیم و آنچه را می خواهیم انجام دهیم، خوب روشن است که این با عضویت در اتحادیه اروپا همخوان نیست.»

آقای هاموند هم چنین با اشاره به «موج عظیم مهاجرت ها به انگلیس» در طول دهه گذشته تصریح کرد این شمار مهاجرین می تواند به «فشار مضاعف بر خدمات عمومی» انگلیس منجر شود.

پیش از این، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس تهدید کرده بود اگر اتحادیه اروپا درخواست انگلیس برای محدودیت پذیرش مهاجران اروپایی را نپذیرد، انگلیس این اتحادیه را ترک خواهد کرد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان پیشتر صریحا تاکید کرده بود که یکی از اصول ابقای اعضا در اتحادیه اروپا، آمد و شد آسان شهروندان اروپایی میان کشورهای این اتحادیه است و این امر قابل مذاکره نیست. همزمان، رهبران کشورهای شمال اروپا نیز نسبت به این درخواست کامرون ابراز نگرانی کرده بودند.

دولت محافظه کار انگلیس از سوی احزاب رقیب که مخالف ابقای این کشور در اتحادیه اروپا هستند، تحت فشار است. به طوری که حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) که خواستار جدایی انگلیس از اتحادیه اروپاست، با افزایش خواسته عموم مردم برای جدایی از این اتحادیه و کسب محبوبیت میان مردم انگلیس، توانست در ماه های اخیر اولین کرسی خود در پارلمان این کشور را کسب کند.

کلید واژه ها: اتحادیه اتحادیه اروپا اروپا


نظر شما :