۲۶ فرمانده ارتش عراق از جمله رئیس ستاد مشترک برکنار شدند

۲۲ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۸ کد : ۱۹۴۰۷۶۸ سرخط اخبار

نخست وزیر عراق 26 نفر از فرماندهان نظامی این کشور را برکنار کرد و 18 تن دیگر را به سمت های نظامی جدید منصوب کرد.

 

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق، روز سه شنبه، 26 نفر از فرماندهان نظامی این کشور را برکنار کرد و 18 تن دیگر را به سمت های نظامی جدید منصوب کرد.

در این میان 10 نفر از فرماندهان را بازنشسته کرد و 18 فرمانده جدید را در وزارت دفاع عراق منصوب کرده است و براساس بیانیه دفتر نخست وزیری این اقدام در راستای تقویت نیورهای نظامی و مبارزه با فساد صورت گرفته است.

«بابکر زیباری» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق به همراه چهار معاون خود برکنار شد. به جای او سرلشگر ستاد «خورشید رشید» رئیس ستاد مشترک ارتش شد.

همچنین «عبدالامیر الشمری» فرمانده عملیات بغداد، «رشید فلیح» فرمانده عملیات الانبار، «حاتم المکصوصی» مدیر اطلاعات وزرات دفاع، «عثمان الغانمی» فرمانده عملیات زمینی ارتش عراق، «ابراهیم اللامی» دبیر کل وزارت دفاع، « صباح الفتلاوی» فرمانده عملیات سامراء و دو بازرس نظامی و مدنی وزارت دفاع از جمله مسئولان برکنار شده هستند.

نخست وزیر عراق در مقابل، «ریاض القطیری» را به عنوان فرمانده جدید نیروی زمینی ارتش عراق منصوب کرد. همچنین رشید فلیح و عثمان الغانمی پس از برکناری از سمت های خود، به معاونت رئیس ستاد مشترک منصوب شدند.

همچنین امروز سه شنبه حیدر العبادی نخست وزیر عراق جلسه ای با تعدادی از فرماندهان ارتش عراق برگزار کرد و در سخنانی در این نشست تاکید کرد که فرماندهان نظامی عراقی باید صفاتی چون شجاعت، کارآمدی و صداقت داشته باشند تا سربازان به شکلی درست از آنها اطاعت کنند.

العبادی ریشه مشکلات کنونی در ارتش را به مسائل پیچیده خارجی و داخلی و مسائل سیاسی مرتبط دانست و تاکید کرد که باید به نیروهای مسلح عراقی از طریق مبارزه با فساد در سطح افراد و سازمان و اقداماتی حقیقی اعتماد به نفس دوباره داد.

کلید واژه ها: ارتش عراق


نظر شما :