حمایت ترکیه از عراق در جنگ با داعش

۱۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۴۰۵۰۱ سرخط اخبار

وزیر خارجه عراق اعلام کرد که آنکارا بر پشتیبانی از عراق در جنگ علیه گروه تروریستی داعش تاکید کرده است.

به گزارش ایسنا ، ابراهیم جعفری، در کنفرانس خبری با همتای ترکش در آنکارا عنوان داشت: سفر من به ترکیه در چارچوب تقویت روابط دوجانبه در تمامی زمینه ها صورت گرفته و حمایت ترکیه از عراق در ابعاد انسانی و خدماتی در حال اجرا است. تعدادی از آوارگان عراقی این کمک ها را دریافت کرده اند.

جعفری همچنین تاکید کرد: جهانیان آماده شده اند تا از عراق به وسیله سلاح و تجهیزات حمایت کنند اما عملیات دایر در این کشور محدود به فرزندان نیروهای عراقی است. آن ها عملیات نظامی را با خون خود هدایت می کنند.

وزیر خارجه ترکیه نیز تاکید کرد: دولت عراق اقداماتی در سطح استان ها انجام داده است درخواست هایی از سوی وزیر دفاع و وزیر کشور عراق برای تحت آموزش قرار گرفتن ارتش و نیروهای پلیس ارائه شده و ما در این خصوص از عراق حمایت می کنیم.

چاووش اوغلو از سفر آتی احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه به عراق خبر داده و عنوان داشت: در آینده نزدیک شاهد ایجاد نسخه دوم شورای همکاری استراتژیک بین دو کشور خواهیم بود.

جعفری هم چنین پس از دیدار با رییس پارلمان ترکیه در کنفرانسی خبری اعلام کرد که آنکارا بر پشتیبانی از عراق در جنگ علیه داعش تاکید کرده است.

وزیر خارجه عراق اعلام کرد که در دیدار با رییس پارلمان ترکیه درخصوص تاریخ همکاری میان دو کشور و پشت سر نهادن بسیاری از موانع صورت گرفته در تاریخ روابط عراق و ترکیه بحث و مذاکره کرده است.

وی همچنین بر شجاعت نیروهای امنیتی عراق و دستاوردهای آن ها در جنگ علیه داعش تاکید کرد.

ابراهیم جعفری که روز گذشته کشورش را به مقصد آنکارا ترک کرد، قرار است با رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه نیز دیدار کند. این سفر رییس دستگاه دیپلماسی عراق به ترکیه تا فردا جمعه ادامه خواهد داشت. 

کلید واژه ها: آنکارا


نظر شما :