دیدار و رایزنی مقام‌های ارشد دو کره در اینچئون

۱۲ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۳۹۲۴۵ سرخط اخبار

وزیر اتحاد کره جنوبی امروز (شنبه) با هیات عالی رتبه کره شمالی که برای شرکت در مراسم اختتامیه هفدهمین دور بازی های آسیایی وارد اینچئون شده بودند، دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این هیات به ریاست هوانگ پیونگ سو، معاون کنونی کمیسیون دفاع ملی و مدیر هیات سیاسی ارتش خلق کره شمالی به کره جنوبی سفر کرده است.

این مقام ارشد پیونگ یانگ توسط چوئه ریونگ هائه و کیم یانگ گون، معاونان کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی همراهی شده است.

این مذاکرات در حالی انجام می شود که بازی های آسیایی اینچئون رو به پایان است و این هیات بالاترین مقام های کره شمالی هستند که برای سفر وارد کره جنوبی شده اند و از زمان روی کار آمدن پارک گئون های، رئیس جمهوری کره جنوبی در فوریه سال 2013 اولین بار است که این رویداد به وقوع پیوسته است.

کیم کوآن جین، مشاور امنیت ملی کره جنوبی که در این دیدارها حضور داشت، پیش از آغاز نشست ها گفت: طی دوران اخیر مشکلات بسیاری میان کره شمالی و جنوبی وجود داشته و ما باید به تدریج آن ها را از طریق مذاکرات حل کنیم.

وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (شنبه) طی بیانیه ای ابراز امیدواری کرد که این دیدار بتواند نقش برجسته ای در ارتقای روابط دوجانبه دو کره ایفاء کند.

از آنجا که این سه مقام ارشد کره شمالی به امور ورزشی ارتباطی ندارند، سفر این مقام های بانفوذ بسیار برجسته است و احتمالاً هدف آن از سرگیری مذاکرات بین دو کره بوده است. این هیات قرار است پیش از مراسم اختتامیه با ورزشکاران کره شمالی دیدار کنند و پس از برگزاری مراسم اختتامیه به کره شمالی باز می گردند.

کلید واژه ها: کره جنوبی


نظر شما :