در دیدار روحانی با نخست وزیر لبنان چه گذشت؟

۰۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۹ کد : ۱۹۳۸۹۱۱ سرخط اخبار

رییس جمهور کشورمان در دیدار نخست وزیر لبنان، عزت، وحدت و آبادی لبنان را خواست قلبی ملت ایران دانست و گفت: در صورتی که همه اقوام و مذاهب در اداره لبنان حضور داشته باشند، امنیت و توسعه لبنان پایدار می ماند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، عصر جمعه به وقت نیویورک، در دیدار با نخست وزیر لبنان، دو ملت ایران و لبنان را دو ملت صمیمی و برادر دانست و با ابراز نگرانی نسبت به نا امنی هایی اخیر لبنان، اظهار امیدواری کرد ارتش لبنان با توانمندی در مقابل تروریست ها از امنیت کشور و مردم لبنان حراست کند.

وی با تأکید بر این که «ثبات و امنیت لبنان برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است»، گفت: لبنان همواره الگویی برای همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب بوده است که باید تلاش کرد این موضوع تقویت شود و ایران چون گذشته هرگونه کمک لازم برای آرامش و تحکیم وحدت در لبنان را وظیفه خود می داند.

وی با ابراز تأسف نسبت به آتش افروزی از طریق اختلافات قبیله ای و مذهبی در برخی کشورهای منطقه، افزود: امروز خشونت و تروریسم مشکل اصلی منطقه خاورمیانه است.

رییس جمهور با اشاره به شرایط حساس منطقه، استقرار کامل دولت در لبنان را ضروری دانست و گفت: برای ایران، اتحاد و یکپارچگی و توانمندی لبنان مهم است که با ایفای نقش همه اقوام و مذاهب محقق می شود و در این صورت است که امنیت و توسعه لبنان پدید می آید و رژیم صهیونیستی به فکر تجاوز جدیدی به لبنان نخواهد افتاد.

«تمام سلام» نخست وزیر لبنان نیز در این دیدار، حضور دکتر روحانی در جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران را فرصتی برای توسعه عقلانیت، راهگشایی و برادری در منطقه دانست و با تأکید بر تعمیق و تثبیت مناسبات دو کشور، اظهار کرد: در مناسبات بین المللی گفته ایم که ادامه ارتباط با ایران، برای لبنان در اولویت است.

وی با تمجید از جایگاه ایران در کمک به تحکیم وحدت ملی لبنان، دیدگاه های رییس جمهوری اسلامی ایران درباره الزامات مبارزه با تروریسم را ستود و در پایان نیز از رییس جمهوری خواستار شد، سلام های گرم دولت و ملت لبنان به رهبر معظم انقلاب اسلامی را ابلاغ کنند.

کلید واژه ها: لبنان


نظر شما :