اشرف غنی: من و عبدالله به تعهدات خود به ملت وفادار هستیم

۳۱ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۱:۲۴ کد : ۱۹۳۸۷۰۶ سرخط اخبار

رئیس جمهور جدید افغانستان در نخستین نشست خبری پس از پیروزی اظهار داشت: دولت وحدت ملی، دولتی مؤثر، قاطع و شفاف خواهد بود.

به گزارش فارس، اشرف غنی احمدزی که روز گذشته از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور، معرفی گردید، لحظاتی پیش در نخستین نشست خبری پس از پیروزی، ضمن ابراز قدردانی از حوصله مردم در برابر طولانی شدن روند انتخابات، اظهار داشت: دولت وحدت ملی، دولتی موثر، قاطع، شفاف و مسئولیت پذیر خواهد بود.

وی افزود: قانون و قاطعیت شعار ما بوده و در عمل نیز به آن وفادار خواهیم بود؛ طوری که قانون اساسی افغانستان را معیار هر عمل خود قرار داده و از تطبیق آن در هر 6 ماه به مردم این کشور گزارش و اطمینان خواهیم داد.

 به تعهدات خود به ملت افغانستان وفادار هستیم

اشرف غنی در بخش دیگری از سخنان خود از عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی خود به عنوان همکار در ترکیب دولت آینده نام برده و تاکید کرد: من و عبدالله عبدالله به تعهدات خود به ملت افغانستان وفادار هستیم.

وی افزود: مردم افغانستان از ما «خدمت» می خواهند و حکومت دولت وحدت ملی خود را در برابر تک تک شهروندان افغانستان مسئول و پاسخگو می داند.

پیکر ملت افغانستان بدون بازگشت مهاجران این کشور، پیکر ناقص خواهد بود

اشرف غنی، فراهم کردن بستر لازم برای بازگشت آبرومندانه مهاجران افغان را یکی از اولویت های اساسی دولت آینده خواند و اظهار داشت: پیکر ملت افغانستان بدون بازگشت مهاجران این کشور، پیکری ناقص خواهد بود.

با دنیا و منطقه روابط حسنه خواهیم داشت

اشرف غنی سیاست خارجی خود را مبتنی بر تعامل و ایجاد روابط دوستانه با جهان تعریف کرده و اظهار داشت: با دنیا و منطقه روابط حسنه ای خواهیم داشت.

صلح و ثبات افغانستان را در برابر هیچ چیزی قربانی نخواهیم کرد

اشرف غنی، تامین صلح و ثبات افغانستان را یکی از آرزوهای برحق مردم افغانستان و یکی از اولویت های اساسی دولت آینده افغانستان خواند و تاکید کرد: صلح و ثبات افغانستان را در برابر هیچ چیزی قربانی نخواهیم کرد.

این در حالی است که روز گذشته با توافق عبدالله و اشرف غنی روی تشکیل دولت وحدت ملی

کلید واژه ها: ملت افغانستان


نظر شما :