مخالفان میانه‌رو در سوریه وجود خارجی ندارند

۳۱ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۱ کد : ۱۹۳۸۶۸۷ سرخط اخبار

یک روزنامه نگار مشهور انگلیسی تصریح کرد که هر کس از بحران سوریه آگاهی داشته باشد، می داند آنچه (از طرف آمریکا و متحدانش) مخالف میانه رو خوانده می شود، وجود خارجی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «فلسطین حره»، «رابرت فیسک» نویسنده انگلیسی دوشنبه، به کارگیری اصطلاح «مخالفان میانه رو » در سوریه از سوی کشورهای غربی و آمریکا را غیر منطقی دانست.

این نویسنده انگلیسی درباره تغییر نام تروریست های سوری به  «مخالفان میانه رو»، گفت: هر کس از بحران سوریه آگاهی داشته باشد، می داند آنچه مخالفان میانه رو خوانده می شود، وجود خارجی ندارند.

فیسک با بیان این مطلب افزود: تلاش های «جان کری» وزیر خارجه آمریکا برای توجیه جنگ صلیبی آمریکا علیه دشمن بسیار خطرناک خود، بسیار عجیب است.

وی تأکید کرد، اگر به تفسیر ضعیف کری از سیاستمداران آمریکا درباره جنگ صلیبی واشنگتن در عراق نگاه کنیم، که گفته بود باید گروهک تروریستی داعش را شکست داد، می بینیم که اظهارات وی بسیار بچه گانه تر از آن است.

این نویسنده انگلیسی ادامه داد: مسئله ای که بسیار ناگوارتر است، جهان خیالی اوباماست که کری با سبک بچه گانه خود که شبیه دانش آموزان مدرسه است، نماینده آن است.

فیسک با اشاره به اینکه هر کس از دور وضعیت سوریه را بررسی کند می داند مخالفان میانه رو وجود خارجی ندارند، افزود: «ارتش آزاد» پس از سرایت فساد و نا امیدی به عناصر آن، تبدیل به یک داستان احمقانه شده است.

وی تصریح کرد، ادعای کری مبنی بر اینکه ارتش آزاد از دو سال پیش در «حلب»، «ادلب» و «اطراف» دمشق و «دیرالزور» با گروهک تروریستی داعش می جنگیده، فقط یاوه گویی است که بر عکس آن در عرصه عملی مشخص شد.

این نویسنده انگلیسی درباره اظهارات کری همچنین گفت: کری مانند «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس از کلمات پوچ و بی ارزشی استفاده می کند که نشانگر اعتماد به نفس کاذب وی است.

فیسک با اشاره به اینکه کری قصد دارد ایدئولوژی داعش را مجموعه ای از تفکرات دینی جلوه دهد که تشنه خون است، تأکید کرد، آنچه کری نمی خواهد به آن اعتراف کند این است که ائتلاف غربی علیه داعش نیازمند تفاهم غیرعلنی از سوی دولت سوریه، حزب الله و ایران خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد که آمریکا حزب الله را در لیست گروه های تروریستی قرار داده است ولی این گروه مانند داعش جنایاتی همچون قتل، تجاوز و خرید و فروش زنان را انجام نداده است.

کلید واژه ها: میانه رو نویسنده انگلیسی


نظر شما :