اوباما: به عراق و سوریه سرباز اعزام نمی‌کنیم

۳۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۲ کد : ۱۹۳۸۶۲۶ سرخط اخبار

رئیس جمهوری آمریکا گفت: واشنگتن آماده رهبری مبارزه با داعش در عراق و سوریه است اما تمام کشورها باید در این اقدام حضور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که با سوالاتی درباره توجیه قانونی برای کمپین حملات هوایی خود علیه داعش در عراق و سوریه مواجه است، بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر عدم اعزام سربازان نیروی زمینی آمریکا به منطقه اشاره کرد و گفت: زمانیکه جهان در معرض تهدید است و زمانیکه نیازمند کمک است، از آمریکا کمک می خواهد و ما سربازانمان را فرا می خوانیم.

وی در جریان خطابه هفتگی خود در رادیو خاطر نشان کرد: آمریکا در انجام اقدامات علیه این تروریست ها در عراق و سوریه عجله نمی کند اما این بدان معنا نیست که آمریکا به تنهایی وارد عمل می شود.

اوباما پس از کسب تایید از سوی کنگره برای طرح خود در مورد مسلح کردن برخی نیروهای مخالف سوری گفت: من سربازان آمریکا را وارد یک جنگ دیگر نمی کنم خواه در سوریه باشد یا عراق. بهتر این است که از ظرفیت هایمان برای کمک به شرکا در منطقه و برای تضمین آینده کشورهایشان استفاده کنیم. این مقابله ای میان آمریکا در برابر داعش نیست این مردم در مقابل داعش است. این جهان در مقابل داعش قرار دارد. آمریکا به دنبال تشکیل یک ائتلاف بین المللی برای تضعیف و شکست داعش است.

وی ادامه داد: آژانس های اطلاعاتی هنوز توطئه ای خاص را از جانب این تروریست ها علیه آمریکا رهگیری نکرده اند. در حال حاضر داعش تهدیدی علیه مردم عراق و سوریه و خاورمیانه است اما رهبران این گروه تروریستی، آمریکا و متحدانش را نیز تهدید کرده اند و اگر جلوی آن ها گرفته نشود، این تهدیدها علیه آمریکا افزایش می یابد.

اوباما با اشاره به حمایت کنگره از طرحش گفت: اکثریت دموکرات ها و جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان و سنا در حال حاضر حامی استراتژی کلیدی و نخست آمریکا است. آن ها به سربازان ما این اختیار را داده اند که در صورت نیاز مخالفان سوری را آموزش دهند تا با داعش در این کشور مقابله کنند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه خطابه خود گفت: حمایت اعضای کنگره از این استراتژی نشانه ای قدرتمند به جهان است مبنی بر اینکه آمریکایی ها در مقابله با این خطر متحد هستند و من امیدوارم که کنگره به تضمین خود از سربازان و دولت آمریکا در انجام بهترین ها ادامه دهد. ما از قدرت نیروی هوایی خود استفاده می کنیم و شرکای خودمان را در منطقه تعلیم و تجهیز خواهیم کرد. ما به کمک رسانی و توصیه و مشورت ادامه می دهیم و ائتلافی گسترده از ملت ها را برای مقابله با داعش و ریشه کنی آن تشکیل خواهیم داد.

کلید واژه ها: سربازان عراق و سوریه


نظر شما :