استقبال مجلس سوریه از نقش جمهوری اسلامی ایران در بازسازی این کشور

۱۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۵:۵۵ کد : ۱۹۳۷۹۳۰ سرخط اخبار

رئیس مجلس «الشعب» سوریه با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در بازسازی این کشور، بر اهمیت روابط راهبردی ایران و سوریه در حفظ امنیت و ثبات منطقه و دفاع از منافع ملت ها تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه  (سانا)، «محمد جهاد اللحام» رئیس مجلس «الشعب» سوریه (پارلمان) بر اهمیت روابط راهبردی ایران و سوریه در حفظ امنیت و ثبات منطقه و دفاع از منافع کشورها تاکید کرد.

این مقام سوری با اشاره به نقش حمایتی ایران از سوریه در رویارویی با جنگ تروریستی و اقتصادی که کشورهای غربی و عربی علیه دمشق به راه انداخته بودند، از نقش ایران در بازسازی و سرمایه گذاری در این کشور استقبال کرد.

وی در دیدار  روز گذشته (پنجشنبه) خود  با «رستم قاسمی» رئیس کمیته روابط اقتصادی ایران و سوریه ، تداوم همکاری میان دو کشور برای پایداری اقتصاد سوریه و تامین کالاهای ضروری برای شهروندان این کشور را خواستار شد.

از سوی دیگر، قاسمی نیز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربه بسیاری در زمینه بازسازی دارد، تاکید کرد که این تجارب در اختیار دمشق قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته روابط اقتصادی ایران و سوریه افزود: زمانی که کمیته عالی بازسازی تشکیل شود، در طرح صندوق بازسازی سوریه، این مسئله مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

کلید واژه ها: ایران و سوریه


نظر شما :