واکنش محتاطانه سعودی ها به حوادث غزه

۱۲ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۸ کد : ۱۹۳۶۶۶۸ سرخط اخبار

پس از قریب به یک ماه از آغاز حملات اسراییل به غزه و کشته شدن بیش از 1700 نفر در این حملات ،پادشاه عربستان با صدور یک بیانیه که به مدت 5 دقیقه از تلویزیون دولتی عربستان خوانده شد، بدون محکوم کردن اسراییل ، خشونت های جاری در غزه را محکوم کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه 90 ساله عربستان که کشورش در جنگ 22 روزه غزه در سال 2008 حملات اسراییل به باریکه غزه را محکوم کرده بود، این بار بدون محکوم کردن اسراییل تنها خشونت های جاری در غزه را محکوم کرده و از سکوت مجامع جهانی و نهادهای مدافع حقوق بشر در برابر قتل عام جمعی در غزه انتقاد کرده است.

پادشاه عربستان در بیانیه خود با " قتل عام جمعی " خواندن وقایع جاری در غزه ، آورده است:" همه شاهدیم که خون برادران ما در فلسطین در قتل عام جمعی که در سکوت بین المللی صورت می پذیرد ، می ریزد ."

پادشاه عربستان هشدار داده است وقایع جاری در غزه به پرورش نسلی از کودکان در این منطقه خواهد انجامید که جز زبان خشونت چیزی نخواهند فهمید.

دولت عربستان سعودی از زمان آغاز حملات اسراییل به غزه که با محکومیت افکار عمومی جهانی مواجه بوده است به جز کمک 80 میلیون دلاری هیچ اقدام دیپلماتیک یا حتی بیانیه اعتراضی بابت فجایع جاری در غزه و محکومیت حملات  بی رحمانه اسراییل به غزه ،انجام نداده است.

حتی مفتی اعظم عربستان اخیرا در واکنش به برپایی اعتراضات ضد اسراییلی در کشورهای اسلامی در آخرین جمعه ماه رمضان امسال (روز قدس) با کم ارزش جلوه دادن این اعتراض ها گفته بود دولت کشورش کمک واقعی را به مردم فلسطین می رساند و به جای شعار دادن بی نتیجه به آنها کمک مالی می کند.

کلید واژه ها: اسراییل


نظر شما :