گزارش تایمز از کمکهای کشورهای حاشیه خلیج فارس به «داعش»

۳۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۲۰ کد : ۱۹۳۴۷۲۵ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه تایمز در گزارشی تأکید کرد: حامیان بخش خصوصی در کشورهای حوزه خلیج فارس، میلیون ها دلار را در حمایت از داعش صرف کرده و متعهد شده اند تا میلیون ها دلار دیگر را با هدف فتنه انگیزی و دامن زدن به بحران سوریه در اختیار تروریست ها قرار دهند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، بعد از انتشار گزارش هایی درباره اقدامات وحشیانه داعش در سوریه، تا حدودی از میزان پول ها و کمک ها به این گروهک کاسته شد؛ اما هم اکنون این کمک ها دوباره از سرگرفته شده و داعش به یکی از ثروتمندترین گروه ها تبدیل شده است.

تایمز می نویسد: داعش دارای حساب های بانکی به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون پوند است، و درحال نزدیک شدن به استقلال مالی است.

به نوشته تایمز، داعش دارای هزاران نیرو درعراق و سوریه است و دارایی های این گروه به اندازه ای است که به قبایل محلی و برخی از مسؤولان باج یا حقوق می دهد.

درگزارش تایمز آمده است که حامیان تروریست ها در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از اواخر سال 2011، کمک های زیادی را در اختیار تروریست ها قرار دادند ولی دولت های حوزه خلیج فارس این کمک ها را نادیده گرفتند.

براساس این گزارش، این دارایی ها از طریق حواله های بانکی و بسته های اسکناس در کویت و قطر جمع آوری می شود و سپس از طریق مرزها به ترکیه منتقل می شود.

با آغاز بحران سوریه در سال 2011 و با کمک های غرب و کشورهای مرتجع عربی، سیل تروریست ها به سویه سوریه روان شد که با مقاومت مردم و ارتش این کشور طی بیش از 3 سال و شکست چشمگیر تروریست ها، رویکرد اقدامات تروریستی گروهک داعش (به عنوان یکی از گروهک های تروریستی حاضر در سوریه) به سمت اقدامات تروریستی در عراق تغییر جهت داد.

اکنون حدود 10 روز است که گروهک تروریستی داعش مردم و حکومت عراق را هدف قرار داده و با جنایات فراوان موجب ناامنی این کشور شده است.

کلید واژه ها: داعش


نظر شما :