ظریف با اخضر ابراهیمی دیدار کرد

۰۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۹۳۳۴۶۹ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین برنامه خود در الجزایر، با اخضر ابراهیمی نماینده سابق دبیرکل سازمان ملل در سوریه دیدار و درباره موضوع های سوریه و فلسطین گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف که برای شرکت در هفدهمین اجلاس وزیران امور خارجه عضو عدم تعهد به الجزایر سفر کرده است، شامگاه سه شنبه به وقت محلی پس از ورود به این کشور، با اخضر ابراهیمی دیدار کرد.

براساس این گزارش، رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر به مناسبت حضور وزیران خارجه کشورهای عضو عدم تعهد، ضیافت شامی تدارک دیده بود که در حین این برنامه، وزیر امور خارجه کشورمان با اخضر ابراهیمی دیدار دوجانبه برگزار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره مسایل جهان اسلام، موضوع سوریه، فلسطین و همچنین مواضع جنبش عدم تعهد در هفدهمین اجلاس یاد شده بحث و گفت وگو کردند.

حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات سیاسی جهان اسلام از دیگر محورهای گفت وگوی ظریف و اخضر ابراهیمی بود.

پس از این دیدار، ظریف به همراه ˈاووه مورالسˈ رییس جمهوری بولیوی و ˈعبدالمالک سلالˈ نخست وزیر الجزایر و جمعی از وزیران خارجه عضو عدم تعهد، در ضیافت شام شرکت کرد.

رییس جمهوری بولیوی که ریاست دوره ای گروه 77 را برعهده دارد، یکی از مدعوین هفدهمین نشست وزیران امورخارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است.

کلید واژه ها: اخضر ابراهیمی الجزایر


نظر شما :