انتقاد اسرائیل از نماینده آمریکا در مذاکرات سازش

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۰۲:۳۹ کد : ۱۹۳۲۶۲۶ سرخط اخبار

اسرائیل سخنان فرستاده آمریکا برای پیگیری مذاکرات سازش خاورمیانه را که گفته بود این مذاکرات به شکست انجامیده نشان دهنده نفاق وی دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط؛ درپی سخنان تند و افشاگرانه مارتین اندیک فرستاده آمریکا برای مساله سازش در خاورمیانه که گفته بود مذاکرات سازش از هم پاشیده است، مقامات اسرائیلی این اظهارات اندیک را نشاندهنده نفاق وی دانستند.

این مسئول آمریکایی در تبیین علت فروپاشی مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیلی ها گفته بود: شهرک سازی ها و سیاست تل آویو مبنی بر ادامه روند ساخت و ساز در شهرک های صهیونیست نشین باعث فروپاشی مذاکرات سازش شده است.

مقامات اسرائیلی درپاسخ به سخنان مارتین اندیک اعلام کردند: خود وی که قرار بود، کمکی به روند مذاکرات سازش خاورمیانه باشد برای تحقق این امر تاکنون چه اقدامی به عمل آورده است؟

نشریه صهیونیستی جروزالم پست عبری زبان در این باره نوشت: در مذاکراتی که آمریکا سکان آن را به دست دارد بین تل آویو و واشنگتن تنش های عمیقی روی داد، تنش هایی که سرانجام به نابودی کامل این مذاکرات منتهی شد.

این نشریه به نقل از یک مقام عالی رتبه اسرائیلی نوشت: مارتین اندیک به جای انتقاد از دیگران درباره شکست مذاکرات سازش بهتر است از خودش انتقاد کند، چرا که مسئول اصلی آن چه در روند مذاکرات روی داده است، شخص مارتین اندیک است که به وظایف خود به نحو مطلوبی عمل نکرده است و شکست مذاکرات به دلیل کم کاری وی است.

این مسئول اسرائیلی که به گفته خودش در مذاکرات سازش هم مشارکت داشته و نخواست نامش فاش شود افزود: بسیار سخت است که بگوییم مارتین اندیک تلاش کرده تا این مذاکرات به ثمر برسد چرا که وی در این بین تنها به دنبال نفاق بین دو طرف اسرائیلی و فلسطینی بوده است.

وی افزود: عملاً فعالیت و عملکرد مارتین اندیک نشان می دهد وی در این بحران کنونی نقش داشته است.

این مسئول اسرائیلی در ادامه توضیح داد: مارتین اندیک از همان ابتدای امر می دانست اسرائیل در صدد ساخت و ساز و شهرک سازی در بخش شرقی قدس است اما در این باره هیچ اظهار نظر و اعتراضی به ما نکرد و این نشان دهنده نفاق وی می باشد.

این مقام اسرائیلی در ادامه انتقادهای خود از فرستاده ویژه آمریکا برای مذاکرات سازش گفت: مارتین اندیک آخرین کسی است که حق دارد از عملکرد اسرائیل درباره روند مذاکرات سازش انتقاد کند، از این رو هم اکنون اعلام می کنم وی یک منافق واقعی است.

وی در پایان افزود: مارتین اندیک ساله است که در منطقه خاورمیانه حضور دارد، وی بهتر است خود بگوید در این مدت کدام طرف همواره مذاکرات سازش را با مشکل روبه رو می کرده از این رو اعلام می کنم تل آویو در این مذاکرات منفی نگر نبوده است.

مارتین اندیک فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه با هدف پیگیری مذاکرات سازش میان فلسطینیان و اسرائیلی ها دو روز قبل در خصوص فروپاشی این مذاکرات، اسرائیل را عامل اصلی این بحران دانست، چرا که با پافشاری مقامات اسرائیلی بر روند ادامه ساخت شهرک های صهیونیست نشین در بخش شرقی قدس تل آویو خود عامل شکست و فروپاشی این مذاکرات بوده است.

وی همچنین گفته بود: اصرار و تصمیم اسرائیل مبنی بر ادامه کار ساخت و ساز شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری باعث شد تا محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را شریکی مناسب برای مذاکرات سازش نداند.

کلید واژه ها: مذاکرات سازش مارتین اندیک خاورمیانه تل آویو


نظر شما :