اردوغان: آمریکا فتح‌الله گولن را به ترکیه تحویل دهد

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۴ کد : ۱۹۳۲۱۷۳ سرخط اخبار

 نخست وزیر ترکیه از واشنگتن درخواست کرد تا فتح الله گولن را تحویل آنکارا دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه از آمریکا درخواست کرده است تا فتح الله گولن را که از اصلی ترین مخالفان دولت وی به شمار می رود و ساکن پنسیلوانیای آمریکاست، تحویل دولت آنکارا دهد.

گولن که از روحانیون برجسته ترکیه است و رهبری حزب خدمت را بر عهده دارد، اخیرا انتقادهای بسیاری از اردوغان کرده است و در مقابل اردوغان نیز وی را به "خیانت" به حزب حاکم عدالت و توسعه متهم می کند.

اختلاف نظر این دو مقام برجسته از زمانی آشکارتر شد که پرونده رسوایی فساد دولت اردوغان رسانه ای شد و نخست وزیر ترکیه عاملان حزب خدمت را مسبب این افشاگری و اتهام زنی به دولت می دانست.

این روحانی در تبعید ترکیه ای پیشتر با مشابه دانستن حرص و طمع نخست وزیر ترکیه برای دستیابی به قدرت همانند نظامیان، هشدار داد که اصلاحات سیاسی و اقتصادی در یک دهه گذشته در معرض تهدید است.

وی در یک مطلب سیاسی نوشته بود: مردم هم در داخل و هم در خارج از کشور اعتماد خودشان را به رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه از دست داده اند و علت آن هم انجام اقداماتی نظیر محدود کردن آزادی اینترنت، افزایش کنترل دولت بر دادگاه ها و اختیارات بیشتر برای آژانس اطلاعات ترکیه است.

کلید واژه ها: اردوغان نخست وزیر ترکیه


نظر شما :