بوتفلیقه با 81 درصد آرا ابقا شد

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۱۷ کد : ۱۹۳۱۸۸۸ سرخط اخبار

شورای قانون اساسی الجزایر سه شنبه شب نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام و تاکید کرد که «عبدالعزیز بوتفلیقه» موفق به کسب 81 درصد آرا در انتخاباتی شده است که با حضور بیش از 50 درصد مردم پای صندوق های رای برگزار شد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «مراد مدلسی»، رئیس شورای قانون اساسی الجزایر سه شنبه شب اعلام کرد: «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس جمهور الجزایر با 81.49 درصد آرا برای چهارمین بار به عنوان رئیس جمهور الجزایر انتخاب شد.

بوتفلیقه که از کهنه سربازان جنگ استقلال الجزایر به شمار می رود از پانزده سال پیش قدرت را در کشورش در دست دارد. بوتفلیقه در این انتخابات نیز در رقابت با نامزدهای جناح  آزاد و مخالف که به علت اختلافات داخلی از موقعیت مناسبی برخوردار نبودند به راحتی پیروز شد و خود را در راس قدرت ابقا کرد.

بر اساس نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری الجزایر که توسط شورای قانون اساسی این کشور اعلام شد، «علی بن فلیس» اصلی ترین رقیب عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر موفق شد، 12.30 درصد آراء را از آن خود کند.

رئیس شورای قانون اساسی الجزایر میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری کشورش را 50.70  درصد اعلام کرد.

نتایج اولیه انتخابات الجزایر که جمعه منتشر شد حاکی از آن بود که عبدالعزیز بوتفلیقه در این انتخابات 81.53 درصد آرا را به دست آورده و رقیب وی بن فلیس 12.18 درصد آرا را به دست آورده است. عبدالعزیز بوتفلیقه که 77 سال دارد و به علت مشکلات جسمانی ناشی از سکته مغزی سال گذشته اش، با صندلی چرخدار جابجا می شود، از امروز یک هفته فرصت دارد تا در مراسمی عمومی به عنوان رئیس جمهور الجزایر سوگند یاد کند.

با وجود اینکه بوتفلیقه با مشکلات جسمی دست و پنجه نرم می کند و ضعیف شده است، همچنان از حمایت بخش قابل توجهی از مردم کشورش که از بازگشت خشونت به الجزایر بیم دارند، برخوردار است. طرفداران بوتفلیقه نگران آن هستند که مبادا با قدرت گرفتن مجدد تندروها در الجزایر، بار دیگر «دهه سیاه» سال های 90 که در خشونت ها و خونریزیهای آن نزدیک به 200 هزار نفر کشته شدند، تکرار شود.

بوتفلیقه هم شب گذشته در نامه ای از صدها هزار شهروند زن و مرد الجزایری به خاطر رای دادن به وی  و از احزاب سیاس به خاطر حمایت از نامزدی وی در جریان مبارزات انتخاباتی قدردانی کرد.

کلید واژه ها: الجزایر بوتفلیقه


نظر شما :