پاپ خواستار صلح در اوکراین و سوریه شد

۳۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۳:۴۲ کد : ۱۹۳۱۷۶۹ سرخط اخبار

365278_780.jpgپاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان از جامعه بین المللی در پیام روز عید پاک خواست از خشونت در اوکراین خودداری کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واتیکان، رهبر کاتولیک های جهان امروز(یکشنبه) در دعاهایش برای روزعید پاک که در سال جاری با مراسم عید پاک ارتدوکس های جهان مقارن شده است، گفت: از شما می خواهم باعث ترغیب راهکارهای برای استقرار صلح در اوکراین شوید.

پاپ فرانسیس از همه طرف های درگیر خواست با حمایت جامعه بین المللی تمام تلاش خود را برای ممانعت از بروز خشونت و احیای وحدت و گفت و گو، همچنین ترسیم راه این کشور به سوی آینده به کار بندند.

واتیکان اعلام کرده بود یکصد و50 هزار نفر در مراسم روز عید پاک میدان ˈسنت پیئتروˈ تجمع کرده اند. فرانسیس همچنین خواستار آشتی و دست یافتن به توافق در ونزوئلا شد که یک نماینده واتیکان به عنوان میانجی در مذاکرات صلح دولت و مخالفان برای پایان دادن به بن بست سیاسی این کشور حضور دارد.

پاپ همچنین گفت زمان آن فرا رسیده است که طرف های درگیر در سوریه مذاکرات شجاعانه را برای رسیدن به صلح بعد از سه سال درگیری خونبار آغاز کنند.

پاپ فرانسیس همچنین برای پایان دان به حملات تروریستی خشونت بار در نیجریه و خشونت های مستمر در جمهوری آفریقای مرکزی و جنوب سودان دعا کرد.

وی همچنین خواستار موفقیت در مذاکرات صلح خاورمیانه شد که در روزهای اخیر تحت شعاع درگیری های معترضان فلسطینی و نیروهای پلیس ر‍ژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و بیت المقدس شده است.

کلید واژه ها: پاک


نظر شما :