صندوق بین‌المللی پول: اقتصاد ایران رو به ثبات است

۲۳ فروردین ۱۳۹۳ | ۲۲:۲۸ کد : ۱۹۳۱۳۸۶ سرخط اخبار

صندوق بین المللی پول اعلام کرد که اقتصاد ایران رو به ثبات است و تاکید کرد که اقتصاد ایران در سال جاری میلادی با جهش 1.5 درصدی روبرو خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول اعلام کرد که اقتصاد ایران رو به ثبات است و در صورت رسیدن این کشور و 1+5 به توافق جامع، ممکن است اقتصاد این کشور رشد مستحکم تری داشته باشد.

صندوق بین المللی پول از افت اقتصادی 1.7 درصدی اقتصاد ایران در 2013 خبر داد اما ادامه داد که اقتصاد ایران در سال جاری میلادی با جهش 1.5 درصدی روبرو خواهد بود.

«مسعود احمد» مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول اعلام کرد که مشکلات اقتصادی ایران در شرایطی که به توافق جامع هسته ای با 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) برسد، روند نزولی پیدا خواهد کرد.

وی به خبرنگاران در نشست های بهاری بانک جهانی/صندوق بین المللی پول در واشنگتن گفت: ما فکر می کنیم که اگر بهبود دائم در جو بین المللی به وجود آید، بر ایجاد رشد اقتصادی در یک دوره متوسط تأثیر می گذارد.

مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول ادامه داد ایران از اصلاحات بازار ارز و آرام شدن تورم چشمگیر که روزی رو به افزایش بود، بهره می برد اما به اصلاحات ساختاری بیشتر و مستحکم کردن سیاست پولی خود نیاز دارد.

کلید واژه ها: اقتصاد ایران


نظر شما :