عکس صدام در رستوران لبنانی در لندن

۱۲ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۶ کد : ۱۹۳۰۸۴۳ سرخط اخبار
 
57276_762.jpg
یک رستوران لبنانی در محله هارو واقع در شمال غربی لندن، تصویر بزرگی از دیکتاتور معدوم عراق را بر تابلوی ورودی خود نصب کرده است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از العالم، یاد الحمدان صاحب این رستوران عربی با نام "همین است!"، با وجود اخطار شهرداری منطقه برای برداشتن تصویر صدام از تابلو رستوران خود، از این کار خودداری کرده و آن را نوعی اعتراض سیاسی به دولت کنونی کویت دانسته است. 
 
به نوشته روزنامه هافینگتون پست، برخی از ساکنان منطقه و مشتریان، به خاطر عکس صدام این رستوران را "تحریم" کرده اند، اما حمدان (صاحب رستوران) که 43 سال دارد، در توجیه این کار خود چنین گفته که «سربازان بسیاری برای بیرون راندن صدام از کویت کشته یا مجروح شدند، ولی ما کویتی ها اکنون بار دیگر نیاز به کمک داریم. آمریکا و انگلیس، صدام را دیکتاتور نامیدند و او را سرنگون کردند؛ اما اکنون مردم ما در کویت دچار مرگ تدریجی هستند و کسی به آنها توجه نمی کند، چرا که دولت انگلیس با کویت رابطه خوبی دارد». 
 
وی در گفتگو با هافینگتون پست تاکید کرده که عکس صدام همچنان بر روی تابلوی رستوران او وجود دارد، اما از سخن گفتن درباره تاثیر منفی نصب این عکس بر کسب و کارش، خودداری کرده است. 
 
از سوی دیگر "سوزان هال" شهردار منطقه هارو پس از اعتراض اهالی، از وی خواسته که تصویر صدام را بردارد، اما در عین حال تاکید کرده که «این موضوع در حوزه صلاحیت شهرداری نیست و صاحب رستوران حق دارد هر تصویری را در آن نصب کند، اما شهرداری اکنون سرگرم بررسی احتمالاتی در این باره است، از جمله این که آیا نصب چنین تصویری می تواند تهدیدی برای صلح و ثبات باشد یا نه».
 
 
 

 

کلید واژه ها: صدام کویت


نظر شما :