مردم کابل با تجربه جنگ دست و پنجه نرم می کنند

جدال فقر و توسعه در قاب تصاویر

۰۷ فروردین ۱۳۹۳ | ۰۱:۵۱ کد : ۱۹۳۰۵۵۹ اخبار اصلی آسیا و آفریقا تا انتخابات افغانستان
روایت مردمانی که سالها جنگ و اشغال چندین نسل از آنها را سوزانده است اما همچنان به وطن می اندیشند. به وطنی که شاید یک روز طعم استقلال و آشتی ملی را بچشد
جدال فقر و توسعه در قاب تصاویر

دیپلماسی ایرانی : تصاویر زیر دومین مجموعه از روزمره های مردم کابل به روایت تصویر است که در سفر تیم دیپلماسسی ایرانی به افغانستان در واپسین روزهای سال 1392 گرفته شده است. روزمره های مردمی که هنوز خاکستر چندین دهه جنگ و ناامنی داخلی از پیشانی انها پاک نشده است. مردمی که با وجود بیش از ده سال حضور نیروهای امریکایی در کشورشان همچنان لباس های محلی و سنتی خود را بر تن می کنند و تا حد امکان از به کار بردن واژه های انگلیسی در زندگی خود حذر می کنند. مردمی که آزادی از شر طالبان را خدمتی می دانند که امریکا به کشورشان کرد اما چندان هم با بقای کابل نظامی بیگانگان در کشور خود مانوس نیستند.

 

زندگی روزمره مردم کابل

زنان افغان و چادری ها آبی رنگ انها

منطقه غرقه یکی از مناطق زیبای شهر کابل است که تفرجگاهی برای مردم این شهر است. این منطقه نیز در گذشته مورد حمله نیروهای طالبان قرار گرفته بود ولی اکنون با توجه به بازسازی های صورت گرفته وضعیت خوبی دارد. این کودک با دوستانش لحظات خوبی را در این منطقه می گذراند.

تفریح کودکان در منطقه غرقه کابل

بدون شرح!

حضور زنان افغان در منطقه تفریحی غرقه

قلیان کشیدن در منطقه غرقه مشتری های زیادی دارد

عبدالله یکی از نیروهای امنیتی که در منطقه غرقه وظیفه حراست از یکی از مجتمع های تفریحی را بر عهده دارد

مهاجرانی که از کشورهای همسایه وارد کابل شده اند و به تکدی گری در این شهر مشغول هستند

زندگی روزمره مردم کابل

نگهبان درب ورودی خبرگزاری پژواک

پدر و پسر افغان

زندگی روزمره مردم کابل

حضور زنان در اجتماع با زمان طالبان قابل مقایسه نیست

"مجید مال" یکی از مراکز خرید نسبتا مدرن شهر کابل است که فروشگاه های زیادی را در خود جای داده است. فروشنده افغان لباس های زیبایی را که البته محصول پاکستان است برای فروش گذاشته است. قیمت هر کدام از این پیراهن ها حدود 200 هزار تومان بود.

نمایندگی کفش کلارکس در "مجید مال"

آرایشگری که بدون مشتری مانده بود!

فروشگاه محصولات اپل در "مجید مال". البته فروشنده با صداقت می گوید که این فروشگاه نمایندگی رسمی شرکت اپل نیست و در ضمن اطلاع دارد که اپل در ایران هم نمایندگی رسمی ندارد. آخرین مدل پایه گوشی آیفون در این فروشگاه با اختلاف 80 دلاری نسبت به قیمت جهانی این محصول به فروش می رسد.

یک فروشگاه فروش صنایع دستی در کابل. پدر و دو فرزندش در کنار هم به امرار معاش مشغول هستند.

یک فرش فروش که اتفاقا علاقه زیادی به لنز دوربین دارد!

لاجورد یکی از سنگ هایی است که مردم کابل از آن وسایل زینتی می  سازند

اول خان، سرآشپز هتل سرینای کابل

کاپیتان صمدی که از 10 سال پیش زندگی در لندن را ترک کرده و به کشورش بازگشته است. وی ظرف این 10 سال نزدیک به 48 نیروی پروازی را تربیت کرده است. به گفته کاپیتان صمدی "کام ایر" که یک ایرلاین افغانستانی محسوب می شود در طول هفته 24 پرواز به اقصی نقاط دنیا از جمله ایران دارد.

کلید واژه ها: افغانستان


نظر شما :