واکنش عربستان به اتهامات نوری المالکی

۲۰ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۲:۵۵ کد : ۱۹۲۹۹۲۸ سرخط اخبار

عربستان سعودی در واکنش به اظهارات نوری المالکی درباه حمایت سعودی ها از تروریست ها در عراق اعلام کرد که اتهامات نوری المالکی علیه ریاض "غیر مسئولانه" است

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز، عربستان سعودی در واکنش به اظهارات اخیر نوری المالکی، نخست وزیر عراق درباره حمایت عربستان و قطر از تروریست ها در عراق تاکید کرد که این اتهامات نوری المالکی "خصمانه و غیر مسئولانه" است.

نخست وزیر عراق اعلام کرد که عربستان سعودی و قطر با حمایت از گروه های شورشی فعال در عراق اوضاع این کشور را بی ثبات کرده اند. وی عربستان سعودی و قطر را مسئول بحران امنیتی جاری در کشورش خواند و درباره افرادی که وی را به حاشیه راندن اهل سنت در عراق متهم می کنند، گفت: این افراد، گروهی فرقه ای هستند که با تحریک عربستان و قطر اهداف و سیاست های کشورهای خارجی را دنبال می کنند.

نخست وزیر عراق اعلام کرده بود که برخی از کشورها که نمی خواهند داعش در داخل این خاکشان حضور داشته باشد، مایل به حضور این گروهک تروریستی در عراق هستند. پیش از این نیز نوری المالکی اعلام کرده بود که این کشورها اخیراً احکامی علیه کسانی که به داعش و گروه های مسلح دیگر وابسته باشند صادر کرده اند اما در عراق به دلایل طایفه ای و فرقه گرایانه از داعش حمایت می کنند.

کلید واژه ها: نوری المالکی قطر


نظر شما :