ظریف بر علاقه‌مندی ایران برای ارتقای همه‌جانبه روابط با هند تاکید کرد

۰۹ اسفند ۱۳۹۲ | ۲۳:۳۷ کد : ۱۹۲۹۳۷۶ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با مان موهان سینگ، نخست وزیر هند آخرین تحولات دو جانبه و موضوعات مهم منطقه یی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی گسترده روابط و همکاریهای بین دو کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، بر اهمیت گسترش مناسبات تاکید و علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای همه جانبه روابط با هند تصریح و بر ضرورت استفاده از تمامی فرصت ها و ظرفیت های موجود برای توسعه همکاری ها تاکید کرد.

ضرورت تلاش دو کشور برای رفع هرگونه موانع مسیر روابط از دیگر موضوعات مورد توجه ظریف در بخش روابط دو جانبه با هند بود.

او هم چنین در این دیدار، موضوعات مهم منطقه به خصوص ضرورت همکاری دو کشور برای جلوگیری از گسترش افراطی گری و خشونت را مورد تاکید قرار داد.

مان موهان سینگ، نخست وزیر هند نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به مقام معظم رهبری و رییس جمهوری اسلامی ایران از سفر به تهران در زمان برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها و فرصت دیدار با مقام معطم رهبری به نیکی یاد کرد و با توجه به روابط تاریخی دو کشور که پیشینه ای طولانی داشته و در ابعاد تاریخی و تمدنی دو کشور ریشه دار است، بر ضرورت گسترش جوانب مختلف همکاری ها تاکید کرد.

کلید واژه ها: هند


نظر شما :