با سبد کالا باعث شدیم هند رکورد صادراتش بشکند!

۲۵ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۷ کد : ۱۹۲۸۶۶۷ سرخط اخبار
سفر هیئتی ایرانی به پاکستان برای پیگیری موضوع ربودن پنج سرباز ایرانی، ادعای فروش برق ارزان قیمت از سوی ایران به پاکستان، رکوردشکنی هند در زمینه صادرات برنج به واسطه خریدهای ایران و بازتاب سخنان فرمانده نیروی دریای ارتش ایران درباره حضور ناوگان ایران در نقاط مختلف جهان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 
به گزارش «تابناک»، سفر هیئتی از ایران به پاکستان برای پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده ایرانی، موضوعی است که مورد توجه خبرگزاری «ترند» قرار گرفته است. این خبرگزاری به نقل از معاون امنیتی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران می نویسد طی روزهای آتی، هیئتی از ایران به پاکستان سفر خواهد کرد تا موضوع ربوده شدن پنج سرباز ایرانی از سوی گروه تروریستی جیش العدل را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد. علی عبداللهی ضمن بیان این مطلب اشاره کرده که تروریست ها با عبور از مرز ایران- پاکستان وارد ایران شده بودند و پس از ربودن سربازان نیز به پاکستان بازگشته اند.
 
در مطلب دیگری درباره پاکستان، روزنامه «گالف تودی» مدعی فروش انرژی الکتریسیته ارزان از سوی ایران به این کشور شده است. این روزنامه می نویسد ایران ابراز تمایل کرده که 3000 مگاوات برق را با قیمت ارزان تری در اختیار پاکستان قرار دهد و وزارت آب و نیروی پاکستان نیز درصدد است دستکم 1000 مگاوات برق از ایران خریداری کند. پاکستان در حال حاضر 60 مگاوات برق از ایران وارد می کند. به نوشته گالف تودی، پاکستان تلاش دارد با خرید برق از کشورهای همسایه، بر بحران منابع انرژی خود غلبه کند. در صورت موافقت کابیته فدرال پاکستان، مقامات مسئول در دو کشور مذاکرات خود را در این زمینه آغاز خواهند کرد.
 
در همسایگی پاکستان، یعنی هند نیز امروز مطلبی مربوط به ایران، توجه روزنامه «خلیج تایمز» را به خود جلب کرده است. این روزنامه، از رکوردشکنی هند در زمینه صادرات برنج به واسطه خرید این محصول از سوی ایران خبر داده است. در این مطلب آمده در پی افزایش خرید برنج از هند از سوی ایران و همچنین عربستان سعودی، فروش این محصول در هند احتمالاً شاهد رکوردشکنی خواهد بود. یکی از مقامات انجمن صادرکنندگان برنج هند مدعی شده «کیفیت و قیمت» برنج هندی، عامل اقبال دیگر کشورها به آن بوده است. صادرات برنج هند طی یک ساله اخیر حدود 8 درصد رشد داشته است.
 
در نهایت، در مطلبی در زمینه بازتاب دستاوردهای دفاعی و نظامی ایران، سایت خبری «آروتز شوا» سخنان فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران را بازتاب داده که از حضور کشتی های جنگی ایران در دریای مدیترانه خبر داده است. این سایت می نویسد امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفته طی چهار سال اخیر، کشتی های جنگی ایران در دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل سرزمین های اشغالی حضور داشته اند. وی همچنین اشاره کرده که به جز دریای مدیترانه، ناوگان ایران در شمال اقیانوس هند، اقیانوس آرام، دریای چین، نزدیکی سواحل سریلانکا و همچنین دریای سرخ حضور داشته است.

کلید واژه ها: پاکستان هند برنج


نظر شما :