اعتراضات ما مسالمت‌آمیز باقی خواهد ماند

۰۷ دی ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۲ کد : ۱۹۲۶۶۴۴ سرخط اخبار

گروه اخوان المسلمین با صدور بیانیه ای اقدامات این گروه را مسالمت آمیز خواند و بر ادامه اعتراضات به شیوه مسالمت آمیز و به دور از خشونت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، در بیانیه ای که در پایگاه اخوان المسلمین منتشر شده تأکید شده است که اقدامات اخوان المسلمین مسالمت آمیز است و بوده و در آینده نیز مسالمت آمیز خواهد بود و این گروه امکان ندارد که حتی یک قطره خون بریزند.

این گروه همچنین دستگاه های امنیتی را مسئول انفجار مرکز امنیتی دقهلیه در منصوره دانست که در 24 دسامبر به وقوع پیوسته و تأکید کرد که رسانه های مصری تنها یک روز قبل از این انفجار درباره احتمال وقوع آن هشدار داده بودند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده که انفجار منصوره بهانه ای شده تا گروه اخوان المسلمین را پیش از آنکه هرگونه بررسی و تحقیقی صورت بگیرد و با وجود اینکه گروه اخوان حادثه منصوره را محکوم کرده بود و گروهکی با اسم «انصار بیت المقدس» مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته بود، باز این گروه را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهند.

روز 25 دسامبر دولت موقت مصر گروه اخوان المسلمین را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد که به این ترتیب عضویت در این گروه جرم به حساب می آید و به همین بهانه تعداد زیادی از اعضا و حامیان این گروه طی یک هفته گذشته به صورت گسترده بازداشت شدند.

کلید واژه ها: اخوان المسلمین


نظر شما :