دیپلماسی و اقتصاد مقاومتی دو روی یک سکه‌اند

۱۳ آذر ۱۳۹۲ | ۲۰:۱۴ کد : ۱۹۲۵۵۸۰ سرخط اخبار

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، راه نجات کشور را دیپلماسی همراه با اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: دیپلماسی و اقتصاد مقاومتی دو روی یک سکه اند دیپلماسی را برای روشنگری و اقتصاد مقاومتی را برای حل مشکلات کشور می خواهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محسن رضایی در آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای شرکت مخابرات استان خوزستان ظهر امروز در سالن آمفی تئا تر این شرکت برگزار شد اظهار کرد: برای نجات کشور باید از دیپلماسی همراه با اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دیپلماسی و اقتصاد مقاومتی دو روی یک سکه اند افزود: دیپلماسی را برای روشنگری و اقتصاد مقاومتی را برای حل مشکلات کشور می خواهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: دیپلماسی را برای بهانه ندادن به دشمن و استفاده از قدرتی که در دوران بعد از انقلاب اسلامی به دست آورده ایم استفاده می کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ است یادآور شد: هم اکنون مسائل کشورهایی چون سوریه، لبنان، بحرین، عراق و فلسطین بدون حضور ایران قابل حل نیست.

رضایی تصریح کرد: باید در کنار دیپلماسی اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و این تفکر که منتظریم مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد آن وقت ما دست کار می شویم تفکر غلطی است.

وی با بیان این نکته که ایران کشور فقیری نیست افزود: مکتب، تفکر و فرهنگ جهادی همان طوری که در زمان جنگ کاربرد داشت و مشکلات ما را حل می کرد امروز نیز می تواند در زندگی ما نقش آفرینی کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: جهاد فقط منحصر به نظامی گری نیست بلکه در زمینه های دیگر مانند اقتصاد و علم نیز می توانیم جهادی عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جهاد ما از دوران دفاع مقدس آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

رضایی به اقتدار ایران بعد از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: در زمان جنگ دشمن توانست از مرز ما عبور کند و چند استان را به تصرف خود در بیاورد ولی اکنون نمی تواند این کار بکند.

وی با یادآوری این مطلب که ما بعد از جنگ پیشرفت های زیادی داشته ایم متذکر شد: این پیشرفت ها را مدیون شهدای گرانقدر خود هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت عنوان کرد: شهدای ما تهدید جنگ را به یک فرصت تبدیل کردند و توانستند اقتدار کشور را پس از سال ها به آن بازگردانند.

وی گفت: شهدای ما در جنگ توانایی های بزرگی برای ما به ارمغان آورند که می توانیم با استفاده از آن تحریم ها را به یک فرصت تبدیل کنیم.

رضایی تاکید کرد: امروز ما می توانیم با تاسی از شهدا از دل همه تحریم هایی که برای ما به وجود آوردند به شکوفایی برسیم و فقر، بیکاری و گرانی را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: اگر دوران دفاع مقدس را پشت سر نمی گذاشتیم داشتن این ادعا خیلی سنگین بود.

کلید واژه ها: اقتصاد مقاومتی


نظر شما :